شناسهٔ خبر: 54645 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جشنواره ملی معماری برگزار می‌شود

مدیر مرکز معماری انقلاب اسلامی از برگزاری نخستین جشنواره ملی معماری ایران با عنوان «خشت فیروزه» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی فروزانفر به برگزاری نخستین جشنواره ملی معماری ایران اشاره و بیان کرد: هیچ وقت در کشور ما جوایز فراوانی در حوزه معماری و شهرسازی وجود نداشته ندارد؛ از این رو جای خالی جایزه معماری در کنار جشنواره‌های مختلف فجر احساس می‌شود؛ به همین خاطر مرکز معماری انقلاب اسلامی بر آن است تا برای نخستین بار جشنواره ملی معماری ایران را برگزار کند.

به گفته مدیر مرکز معماری انقلاب اسلامی، جشنواره ملی معماری ایران با عنوان «خشت فیروزه»،   فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌های کشور در حوزه معماری و شهرسازی است که قرار است  به صورت سالانه برگزار شود و رشته‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله طراحی، ساخت و مدیریت تا ترسیم نقشه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

فروزانفر، هدف از برگزاری این مسابقه را معرفی آثار برتر در حوزه معماری ایرانی- اسلامی دانست و افزود: با اجرای این مسابقه بر آن هستیم تا نمونه‌هایی را به صورت الگوی عملی معرفی کنیم و از مردم بخواهیم تا از این نمونه‌ها الگوبرداری کنند.

مدیر مرکز معماری اسلامی با اشاره به این که جایزه «خشت فیروزه» در سه بخش برگزار می شود گفت: ما به شناخت چهره سال در حوزه معماری می پردازیم؛ علاوه بر آن یک ساختمان را به عنوان بنای برگزیده سال انتخاب می کنیم که این ساختمان می تواند مسکونی یا غیر مسکونی باشد. به جز این دو مورد، معرفی معمار جوان هم از جمله برنامه های ماست چراکه برخی طرح ها ساخته و اجرایی نشده اند اما چارچوب های مد نظر هیئت داوران را داشته اند.

به گفته فروزانفر، جشنواره «خشت فیروزه» به عنوان نخستین جشنواره ملی معماری ایران، دی یا بهمن ماه سال جاری برگزار و جوایز درخوری به برگزیدگان اعطا می شود.

نظر شما