شناسهٔ خبر: 48500 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب تازه جان گریشام در راه است/ سرقت دست‌نوشته‌های فیتز جرالد

جان گریشام نویسنده پرفروش آمریکایی کتاب جدیدش را با عنوان «جزیره کامینو» به زودی منتشر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نویسنده سرشناس آثار جنایی آمریکایی اعلام کرد کتاب جدیدش به زودی منتشر می‌شود.

این کتاب که از سوی انتشارات «هودر اند ساوتون» منتشر می‌شود «جزیره کامینو» نام دارد و تحقیقی درباره دست‌نویس‌های نادر و به سرقت رفته از اسکات فیتزجرالد نویسنده مشهور آمریکایی را به عنوان موضوع خود انتخاب کرده است.

«جزیره کامینو» تابستان پیش روی و در ماه ژوئن منتشر می‌شود و داستان آن در جامعه ادبی نزدیک فلوریدا رخ می‌دهد.

کتاب با ماجرای دزدی جسورانه پنج نسخه خطی ارزشمند از پنج رمان به جای مانده از  فیتزجرالد آغاز می‌شود. چند ماه از ماجرا می‌گذرد و نسخه‌های خطی هنوز پیدا نشده‌اند. در همین زمان نویسنده‌ای تلاش دارد تا به جزیره کوچکی در فلوریدا که زادگاهش است بازگردد و با کتابفروش بدنام جزیره که علاقه‌مند نسخه‌های خطی است دیدار کند.

ناشر گریشام در این باره گفت: در ماه ژانویه پیامی از سوی کارگزار گریشام دریافت کردم که خبر می‌داد او یک تریلر شگفت‌انگیز نوشته است. سپس ایمیلی از این داستان دریافت کردم و از خواندن آن حقیقتا هیجان‌زده شدم.

این کتاب قرار است توسط ناشر نیویورکی «هودر» در آمریکا منتشر شود و «هودر اند ساوتون» انتشار آن را در بریتانیا برعهده خواهد داشت. این کتاب هم‌زمان با کتاب الکترونیک و کتاب شنیداری‌اش ۶ ژوئن به بازار می‌آید.

فرانسیس اسکات فیتزجرالد که سال ۱۹۴۰ درگذشت نویسنده مشهور آمریکایی خالق رمان و داستان‌های کوتاه بود. آثار فیتزجرالد نمایانگر عصر جاز در آمریکا است و به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ سده بیستم میلادی شناخته می‌شود. شناخته‌شده‌ترین اثر او رمان «گتسبی بزرگ» است که اولین بار در سال ۱۹۲۵ منتشر شد.

گریشام با رفتن به سراغ دست‌نوشته‌های فیتزجرالد به عنوان اشیای سرقت شده، هیجان و توجه به اثر در دست چاپ خود را دو چندان کرده است.

نظر شما