شناسهٔ خبر: 48434 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سلطان دلیر» ژاپنی در ایران/ پادشاهی که زندگی را فتح می‌کند

داستانی از ادبیات ژاپن با عنوان «سلطان دلیر» در ایران برای گروه سنی نوجوان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشارات نیستان، کتاب «سلطان دلیر» نوشته یوشیماسا سجیما، نویسنده ژاپنی را با ترجمه محمد هدایی منتشر کرد.

این کتاب که تلاشی است برای تبیین اندیشه فلسفی رایج در کشور ژاپن که در قالب داستانی کوتاه روایت زندگی پادشاهی را بیان می‌کند که هیچ کشور و قلمروی در پیرامون خود برای فتح نمی‌بیند و بهانه‌ای برای جنگیدن و خونریزی نیز  پیدا نمی‌کند.

پادشاه در چنین موقعیتی ناگهان احساس می‌کند که خود و تمامی مردمان سرزمینش به شکلی عجیب قادر به داشتن حس رضایتمندی نیستند. سلطان در این وضعیت با  دختربچه‌ای آشنا می‌شود که کیسه‌ای بذر برای کاشتن به او می‌دهد. پادشاه در این وضعیت تمام زمستان پیش روی خود را با کار روی زمین زیر پای خود و مهیا کردنش برای رویش بذرها می‌گذراند و در بهار، وقتی تمامی بذرها به بار می‌نشیند و او زیبایی و سبزی آن را به چشم می‌بیند متوجه می‌شود که راز سرزندگی و دور شدن از روح خاکستری سرزمینش نه تلاش برای زمین و سرزمین که تلاش روی سرزمین و خاک است.

این کتاب با تصویرگری ویژه‌ای از هنرمندان ژاپنی نیز همراه است که در آن تصاویری از نقاشی‌های سنتی ژاپنی با تکنیک اجرای بومی آن که شباهت زیادی به تکنیک آبرنگ دارد همراه شده است. بخش نخست از این تصاویر به صورت سیاه و سفید و همراستا با متن و در بخش دوم از آنها به صورت رنگی و مکمل اندیشه و هدفی که کتاب بر آن تکیه داشته استفاده شده است.

این کتاب را انتشارات کتاب نیستان با قیمت ۱۳ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

نظر شما