شناسهٔ خبر: 45800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اشعار یک خبرنگار در «فنجان دست‌ نخورده دریا»/ نگاهم عرفانی است

«فنجان دست نخورده دریا» عنوان مجموعه شعری است سروده زینب رازدشت که از سوی نشر الف منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ زینب رازدشت خبرنگار و شاعر جوان در این باره گفت: از سال ۸۶ با کمک آقای عباس کریمی در جلسات «دایره دیدار» حضور یافتم و به تقویت اشعار پرداختم. مجموعه «فنجان دست نخورده دریا» مربوط به اشعارم از سال ۸۹ تاکنون است و این مجموعه شعر در سه هزار نسخه توسط انتشارات الف به چاپ رسیده است. این مجموعه، در قالب سپیده بوده و در ۲۶ قطعه شعر منتشر شده است.

رازدشت افزود: نگاهم در این مجموعه عرفانی است و البته تعدادی از اشعارم درباره امام زمان(عج)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است.

وی با اشاره به دلیل انتخاب این عنوان برای کتابش گفت: عنوان مجموعه برگرفته از یکی از اشعارم بوده است. در بخشی از آن آمده است:

دقیقه‌ها رها می‌شوند از زندان حسرت
خاطرات رنگ می‌بازند در ماشین زمان
تلخ می‌شود چای قندپهلوی سلطان سکوت
و حرف‌ها حل می‌شوند در فنجان دست نخورده دریا

پشت جلد کتاب هم این شعر آمده است:

تصور کن
چرخ می‌خورد
دور بی‌حواسی روزگار
زنی با روسری سپید
تصور کن
تنگنای خانه‌ای تاریک را
با منی بی‌تو
منی سرد
بی‌قرار خورشید
آن وقت قطار زندگی
تو را به مهمانی تنهایی خواهد برد
من اما
با روسری سپید
چرخ خواهم خورد
دور تنهایی

همچنین به گفته شاعر این مجموعه، کتاب «فنجان دست نحورده دریا» روز پنجشنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در خیابان کارگر جنوبی، تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و کارگر و طی مراسمی به همت کانون شعر و ترانه پارس و با حضور نیما معماریان و عباس کریمی، رونمایی می‌شود.

مجموعه «فنجان دست نخورده دریا» اولین مجموعه شعر زینب رازدشت است که هم‌اکنون شاعر و خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) است.

نظر شما