شناسهٔ خبر: 37915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کتابخانه ملی چین وارد تهران شد

«هان یونگ جین» رئیس كتابخانه ملی جمهوری خلق چین که به دعوت همتای ایرانی خود به ایران سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ شهریور وارد تهران شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امین عارف‌نیا مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران که شب گذشته به نمایندگی از سیدرضا صالحی امیری برای استقبال از رئیس کتابخانه ملی چین به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران رفته بود، ضمن اعلام این خبر گفت: آقای «هان یونگ جین» و هیئت همراهش به منظور بازدید از كتابخانه ملی كشورمان و مذاكره با رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و ارتقای سطح همكاری فرهنگی كشورهای ایران و چین شامگاه سه‌شنبه ۲۴ شهریور وارد تهران شدند.

به گفته وی، رئیس کتابخانه ملی چین از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت برنامه دیدارهایش را از مراکز فرهنگی کشورمان با بازدید از موزه ملی ایران آغاز می‌کند و سپس به ساختمان آرشیو ملی و پس از آن به ساختمان كتابخانه ملی خواهد رفت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان، با رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی، ملاقات و مذاكره خواهد کرد.

عارف‌نیا از برگزاری نشست خبری مشترک روسای كتابخانه‌های ملی ایران و چین در ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه ۲۵ شهریور در سالن کنفرانس حوزه کتابخانه ملی خبر داد و گفت: آقای «هان یونگ جین» امشب هم عازم شیراز می‌شود و فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه) ضمن دیدار با مدیران اسناد و کتابخانه ملی در این دو استان، به دیدن اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر و نیز اصفهان خواهد پرداخت و شنبه مجدداً به تهران مراجعت خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رئیس کتابخانه ملی چین و هیئت همراهش روز شنبه ۲۸ شهریور ضمن دیدار با رئیس کتابخانه مجلس کشورمان از ساختمان این کتابخانه و بخش‌های مختلف آن دیدن خواهند کرد و در ادامه با حضور در دانشگاه تهران، با رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران دیدار و با وی تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری‌های دوجانبه امضا خواهد کرد.

هان یونگ جین از سال ۲۰۱۴، به عنوان مدیر كتابخانه ملی، مدیر مرکز ملی حفظ و حفاظت کتاب‌های باستانی و مدیركل موزه ملی کتاب كلاسیك چین بوده است. وی همچنین عضو کمیسیون زبان خارجه و یکی از داوران برای اهدای جایزه در مراسم علوم فناوری، اختراع تکنولوژی ملی، صندوق ملی فلسفه و علوم اجتماعی و جایزه بهترین آثار تبلیغاتی است.

رئیس كتابخانه ملی چین را در این سفر، جانگ شیو (مدیركل بخش بین‌الملل این كتابخانه)، خانم لوهای ین Ms.Lu hai yan (رئیس بخش خدمات تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری)، خانم لی شیو مینگ Ms.Li shiu ming (رئیس بخش اسناد فشرده) و ژونگ جه Mr.Rong jie (محقق كتابخانه ملی) همراهی می‌كنند.

نظر شما