شناسهٔ خبر: 37280 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش فارسی خبرگزاری آناتولی آغاز به کار کرد

بخش فارسی خبرگزاری آناتولی (خبرگزاری رسمی ترکیه) با حضور رضا هاکان تکین سفیر این کشور در تهران و محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تعدادی از مدیران مسوول و روزنامه نگاران ایرانی و ترک، آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در مراسم آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی ترکیه که بعد ازظهر دیرروز در محل دفتر این خبرگزاری در تهران برگزار شد، گفت: آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی گامی بزرگ است زیرا که در دنیای امروز رسانه ها در روابط مردم و کشورها نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد که نباید تحولات کشورها و اوضاع منطقه ای را از طریق رسانه های خارجی دنبال کنیم و از این منظر اقدام خبرگزاری آناتولی به فهم دقیق تر مردم ایران و ترکیه از یکدیگر کمک می کند.
بخش فارسی، نهمین زبان خارجی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه اقدام تولید و انتشار خبر، عکس و فیلم به آن می کند.
سفیر ترکیه در تهران تاکید کرد که اطمینان دارد خبرگزاری هایی مانند آناتولی و ایرنا می توانند نقش سازنده ای را در روابط بین تهران و آنکارا ایفا کنند.

** مردم ایران و ترکیه در نزدیکی روابط، از مسوولین جلوتر هستند
محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران و ترکیه نسبت به مسوولین خود در نزدیکی روابط، جلوتر هستند و ما به عنوان رسانه وظیفه داریم تا دین خود را در این خصوص در قبال مردم به انجام رسانیم.
وی آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی ترکیه را اقدامی بسیار خوب توصیف کرد و افزود: امروز روزی است که امکان نزدیک شدن انسان ها به یکدیگر را به ویژه اینکه این انسان ها، مردم ایران و ترکیه هستند، فراهم کرده است.
مدیرعامل ایرنا همچنین از تمامی مسوولین و خبرنگاران بخش فارسی خبرگزاری آناتولی برای سفر به ایران دعوت کرد.
متین موتان اوغلو معاون مدیرعامل خبرگزاری آناتولی که به طور ویدئو کنفرانس از دفتر استانبول این خبرگزاری در این مراسم سخنرانی می کرد نیز طی سخنانی گفت: افتتاح بخش فارسی خبرگزاری آناتولی برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا هدف ما از ایجاد این بخش، انتقال صحیح تر و سریع تر اخبار بین دو کشور است.
وی ابراز امیدواری کرد که آغاز به کار بخش فارسی خبرگزاری آناتولی به صلح و دموکراسی در منطقه کمک کند.

** نقش مهم رسانه ها در نزدیکی و دوری روابط دو کشور
الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه اعتماد دیگر سخنران این مراسم بود و در سخنان خود تاکید کرد: یک رسانه می تواند باعث وحدت ملت ها و تحکیم روابط در سیاست خارجی کشورها و همچنین برعکس آن شود.
وی ابراز امیدواری کرد که انتشار اخبار از بخش فارسی خبرگزاری آناتولی یادآور وحدت تاریخی دو کشور و روابط همه جانبه تهران- آنکارا باشد و به تحکیم مناسبات دو جانبه کمک کند.
حضرتی خاطرنشان کرد: امروز هیچ راهی نداریم به جز آنکه کشورهای مسلمان هر روز وحدت خود را بیش از گذشته حفظ کرده و تحکیم بخشند و رسانه ها در این زمینه ماموریت و رسالت سنگینی دارند.
حکمت گوگ مسوول اخبار فارسی خبرگزاری آناتولی نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضرین در این مراسم گفت: امروز اولین گام را با هدف آگاه کردن دو ملت دوست و برادر ایران و ترکیه از طریق یک کانال فارسی قابل اعتماد برداشته ایم.
وی با بیان اینکه خبرگزاری آناتولی اخبار را به شکلی بی طرفانه و صحیح در اختیار رسانه های ایرانی و ترک قرار خواهد داد، اظهار داشت: امروز قدمی در ظاهر کوچک ولی در ابعاد سیاسی، تاریخی، تمدنی و فرهنگی بزرگ و مهم در روابط بین دو کشور ایران و ترکیه بر می داریم.
بخش فارسی خبرگزاری آناتولی ترکیه قرار است خبر، عکس و فیلم را از تهران و استانبول منتشر کند.

نظر شما