شناسهٔ خبر: 37124 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست مولانا و عرفان برگزار می‌شود

سی و سومین ماه‌گفتار بیناد شمس تبریزی و مولانا با سخنرانی کریم زمانی نهم شهریورماه در تالار شمس برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کریم زمانی، مولوی ‌شناس، شارح مثنوی و مترجم قرآن کریم با موضوع "عرفان و مولانا" سخنران سی ‌و سومین ماه‌گفتار بنیاد شمس تبریزی و مولاناست که روز دوشنبه نهم شهریورماه از ساعت ۱۷ در تالار شمس برقرار می‌شود.

کریم زمانی متولد سال ۱۳۳۰ در تهران است که در جوانی زبان و ادبیات عرب را نزد استادان سرشناسی فرا گرفت، پس از تسلط بر زبان عربی و مطالعه در متون به ترجمه‌ آثاری از عربی به فارسی پرداخت. از آن جمله می‌توان به سرّ الاسرار و الفتح‌الرّبانی از شیخ عبدالقادر گیلانی اشاره کرد.

شهرت زمانی برای کتاب شرح جامع مثنوی معنوی است که در هفت مجلد بالغ بر ۸۰۰۰ صفحه و جلد هشتم آن شامل فهرست‌ها و لغات آن است. میناگر عشق، بر لب دریای مثنوی معنوی، شرح کامل فیه مافیه از دیگر آثار اوست که به مثنوی و دیگر اثر منثور مولانا "فیه ما فیه" مربوط است. کتاب دیگر او، به نام ترجمه‌ روشنگر قرآن چاپ شده است و در حقیقت ترجمه و خلاصه‌ تفسیر قرآن است. استاد زمانی در حال حاضر مشغول تالیف شرح کلیات شمس
است.

تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، بعد از چهارراه آجودانیه (سباری)، کوچه نیلوفر، شماره ۳ واقع و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

نظر شما