شناسهٔ خبر: 30181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

10 اثر چهره ماندگار خوشنویسی به فروش می‌رسد

۱۰ اثر برگزیده و نفیس از آثار خط استاد نصرالله افجه‌ای برای مصرف در امور خیریه به فروش می‌رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ اثر برگزیده و نفیس از آثار خط استاد «نصرالله افجه‌ای» در بازارچه «حامیان سرزمین من ایران» برای فروش ارائه می‌شود و این بازارچه 21 و 22 اسفند 93 با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) و کارآفرینان از ساعت 10 تا 22 برگزار خواهد شد. آثار استاد افجه‌ای با چاپ نفیس روی بوم توسط مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه در این بازارچه ارائه می‌شود و درآمد حاصل از فروش آن صرف امور خیریه خواهد شد.

 بازارچه سمن‌ها و کارآفرینان توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به منظور بهبود کیفیت زندگی شهری و توانمندسازی خانواده‌های آسیب‌پذیر برگزار می‌شود. در این بازارچه 50 سازمان مردم‌نهاد، محصولات خانواده‌های توانمند شده در قالب 61 غرفه در عمارت مسعودیه تهران ارایه خواهند کرد. عمارت مسعودیه در میدان بهارستان، خیابان اکباتان قرار دارد.

نصرالله افجه‌ای در سال 1312 در تهران به دنیا آمده است. وی که یکی از خوشنویسان بنام ایرانی و از چهره‌های ماندگار در عرصه نقاشی خط است، تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و موفق به دریافت دیپلم هنری شد. وی از سال 1352 تاکنون 7 نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در چندین نمایشگاه گروهی نیز آثارش را به نمایش گذاشته است. طی چند دهه تمرکز اصلی وی بر روی هنر خطاطی بود و هنر خود را با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مختلف و متنوع ارایه کرد.

استاد افجه‌ای در ادامه فعالیت‌های هنر خود به سراغ نقاشی رفت و پس از برخورداری از مهارت در هر دو هنر نقاشی و خطاطی، در زمینه خلق تابلوهای نقاشی‌خط همت گمارد. وی در میان خوشنویسان نسل اول ایرانی که به سمت نقاشی خط سوق یافته است، در زمینه ترکیب‌بندی و بهره‌گیری از ابزار خوشنویسی و نقاشی دست به نوآوری‌های بدیعی زده است که آثار وی را نسبت به دیگر هنرمندان این رشته متمایز می‌کند.

 نصرالله افجه‌ای دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین وی در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار که در آبان 1387 برگزار شد، به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده و معرفی شد.

نظر شما