شناسهٔ خبر: 27508 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اندرزهای «شی جین پینگ» پرفروش شد

کتاب مجموعه سخنان و اندرز های رییس جمهوری چین در باب حکومت داری و سیاست، تاکنون بیش از سه میلیون نسخه در داخل و خارج این کشور فروخته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، ناشر کتاب سخنان و اندرز های «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین روز شنبه اعلام کرد که این کتاب با عنوان «شی جین پینگ: حکومت داری چین» از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ماه) تاکنون ۳.۱۷ میلیون نسخه فروخته است.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که از این تعداد، ۲.۹۵ میلیون نسخه آن به زبان چینی و ۲۲۵ هزار جلد آن به زبان های خارجی فروش رفته است.

بنا بر این گزارش، از تاریخ اول ژانویه، نسخه دیجیتالی این کتاب برای علاقه مندان در سایت آمازون قرار داده شده است.

کتاب «شی» که هشتمین کتاب وی از سال ۲۰۱۳ است، مجموعه ای از ۲۱۶، سخن و بیان قصار را شامل می شود که مرد شماره ۱ چین علیه فساد و تقویت مبارزه پکن با فساد دولتی گفته است.

رسانه های دولتی چین، با تمجید از سخنان و اظهارات رییس جمهوری چین درباره نظم و انضباط حزبی، تلاش های وی برای مبارزه با فساد و برقراری حکومت پاک را ستودند. 

«شی جین پینگ» در دو سال اخیر تلاش جدی برای مبارزه با عوامل فساد در دستگاه های دولتی آغاز کرده به طوری که پکن در سال گذشته میلادی ۲۵۰ نفر از مقام های ارشد شهرها، استان ها و وزارتخانه ها را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد.

این رسانه ها همچنین خاطرنشان کردند که پس از نشست مهم اعضای حزب کمونیست در نوامبر ۲۰۱۳، چین فعالیت علیه فساد را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ اصلاحات در این زمینه را گسترش داد. 

خبرگزاری شینهوا همچنین اعلام کرد: برخی مشاهیر جهان از جمله «مارک زوکر برگ» موسس شبکه اجتماعی فیسبوک و «توماس کوهن» نظریه پرداز آمریکایی از خوانندگان این کتاب هستند.

حتی «هلمت اشمیت» صدراعظم اسبق آلمان، مقدمه ای بر این کتاب نوشته است.

رسانه دولتی چین افزود که از دلایل اهمیت این کتاب، پی بردن به اندیشه های یک رییس جمهوری برای بازسازی دوباره یک کشور بزرگ است.

شینهوا تاکید کرد که مردم جهان می خواهند بدانند چگونه حزب حاکم کمونیست چین با ۸۶ میلیون عضو، پرجمعیت ترین کشور جهان را مدیریت می کند.

این رسانه دولتی چین یادآور شد: از مزیت شی جین پینگ این است که او به خانه ها، مدارس و روستاها می رود تا به شرایط زندگی مردم عادی کشور خود پی ببرد.

نظر شما