شناسهٔ خبر: 25389 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مطالب تکراری و کمبود مقالات جدید مشکل همایش‌های یادگیری الکترونیکی

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نوپا بودن یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی و کمبود مقالات نوآورانه گفت: یکی از مشکلات همایش های کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی که به طور سالانه برگزار می شود؛ تکراری بودن مطالب و کمبود مقالات جدید و نوآورانه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر ریتا مجتهدزاده گفت: در هفتمین همایش یادگیری الکترونیکی از تجربیات همایش های قبلی و با کمک اعضای کمیته علمی، دستورالعمل های سخت گیرانه ای را برای ارسال خلاصه مقالات و داوری آنها اعلام شد که خوشبختانه این اطلاع رسانی سبب شد تا تعداد متون انشایی و ایده‌های شخصی که در همایش ها به عنوان خلاصه مقاله ارسال می شود، بیشتر از نوع پژوهشی اصیل و روش شناسی مناسب برخوردار باشند.

وی بیان کرد: نویسندگانی که مقالات آنها به عنوان سخنرانی پذیرفته شده این امکان را دارند که مقاله کامل را برای داوری و چاپ در ویژه نامه همایش که با حمایت مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد (JMED)، منتشر خواهد شد؛ ارسال نمایند. همچنین مقالاتی که ارزش انتشار بین المللی داشته باشند نیز در مجلات مرتبط دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تبریز امکان چاپ خواهند داشت.

مجتهدزاده با اشاره به بخش جشنواره سینا افزود: در بخش جشنواره سینا نیز از بین ۹۶ عنوان محتوای الکترونیکی، ۱۷ مورد در دو بخش محتواهای دروس دانشگاهی و محتواهای موردی، به مرحله نهایی رسیدند که ضمن همایش و بر اساس رای شرکت کنندگان برترین محتواها انتخاب خواهند شد.

 

دبیر علمی هفتمین همایش یادگیری الکترونیکی با بیان اینکه برای اولین بار بخش دانشجویی با رویکرد اشتراک گذاری دانش و تجربیات دانشجویان در حیطه یادگیری الکترونیکی به هفتمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی افزوده شده اظهار کرد: در این بخش از بین ۸ عنوان پایان نامه و ۱۵ مورد سایت آموزشی، وبلاگ و محتوای الکترونیکی ارسالی، دو عنوان پایان نامه و دو دستاورد دانشجویی به عنوان برترین آثار انتخاب شدند.

 

وی استقبال دانشگاه‎ها و موسسات پژوهشی از نقاط مختلف کشور را قابل توجه خواند و افزود: این همایش فرصت مناسبی برای تبادل افکار و ارائه آخرین یافته‎های پژوهشی در زمینه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی را فراهم کرد و از نکات بارز این همایش، تکیه و تلاش برگزارکنندگان بر بعد کشوری همایش و تلاش برای جلب مشارکت و نظر دانشگاه های مختلف و صاحب نظران از حیطه های آموزش پزشکی، فنی مهندسی و پداگوژی بود. همچنین در این همایش سعی شد تا مجالی برای ارائه تجربیات دانشگاه های تیپ اول تا سوم فراهم شود.

 

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش های یادگیری الکترونیکی راهگشای طراحی، استقرار و بهره برداری صحیح از آموزش مجازی در سطح کشور است.

نظر شما