شناسهٔ خبر: 21561 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح متن باز آموزش عالی در تعلیق مانده است

مسئول کمیته فنی و مهندسی شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم گفت: با وجود اینکه کارشناسان وزارت علوم طرح متن باز را تحسین کرده اند، وزارت علوم علاقمند نیست که از نظر اجرایی این طرح را دنبال کند، شاید فکرشان جای دیگر مشغول است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا روستا آزاد در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح آموزش متن باز گفت: درحال حاضر اجرای این طرح از سوی وزارت علوم پیگیری نمی شود و در حالت تعلیق قرار دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کارشناسان وزارت علوم این طرح را تحسین کرده اند اما وزارت علوم علاقمند نیست که از نظر اجرایی این طرح را دنبال کند شاید فکرشان جای دیگری مشغول است.

مسئول کمیته فنی و مهندسی شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم افزود: سیستم آموزش متن باز تعریف شده و بر روی نرم افزار قرارگرفته و براساس این نرم افزار شاکله برنامه‌ریزی آموزش عالی را می شود پیاده سازی کرد براساس این برنامه معلوم می شود چه برنامه‌ در چه تاریخی با چه محتوایی تصویب شده محتوا، دروس و سرفصل آن چیست؟ در کدام دانشگاه‌ها ارایه می شود.

وی ادامه داد: با این طرح شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی که اکنون لابه لای کاغذها در طول تاریخ بایگانی شده زنده می شود و برروی نرم افزار قرار می گیرد.

نظر شما