شناسهٔ خبر: 21502 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و بررسی «عناصر بنیادین در نظریه‌های روایت» در شهر کتاب

نشست هفتگی موسسه شهر کتاب در این هفته به نقد و بررسی کتاب «عناصر بنیادین در نظریه‌های روایت» نوشته دیوید هرمن اختصاص دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مبحث روایت‌پژوهی در سال‌های اخیر در حوزه‌ داستان و نقد ادبی مورد توجه پژوهشگران و نویسندگان قرار گرفته و کتاب‌های ارزشمندی در این حوزه منتشر شده است. کتاب «عناصر بنیادین در نظریه‌های روایت» نوشته‌ دیوید هرمن به تازگی با ترجمه‌ حسین صافی به همت نشر نی منتشر شده است.

دیوید هرمن در این کتاب به معرفی الگویی خاص برای تشخیص ویژگی‌های بنیادین روایت و مقایسه‌ انواع بازنمودهای روایی در رسانه‌های مختلف، به معرفی فشرده‌ مهم‌ترین نظریه‌های روایت پرداخته است.

کتاب حاضر، هم خواننده را به یافتن جزئیات بیشتر درباره‌ سنت‌های روایت‌پژوهی وا می‌دارد و هم پایگاه مناسبی را برای ارزیابی این سنت‌ها در اختیار می‌گذارد.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «عناصر بنیادین در نظریه‌های روایت» اختصاص دارد که با حضور امیرعلی نجومیان، محمد راغب، بلقیس سلیمانی و حسین صافی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما