شناسهٔ خبر: 18702 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نوآوری این است» نوشته یحیی علوی فرد به زبان اسپانیولی منتشر شد

«نوآوری این است» داستان کودکانه یحیی علوی‌فرد ازسوی موسسه فانوس دریایی به اسپانیایی ترجمه و راهی بازار نشر جهانی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فرهاد فلاح، از انتشار کتاب«نوآوری این است» نوشته یحیی علوی‌فرد به زبان اسپانیایی خبر داد و افزود:این داستان، پیش از این به زبان فارسی و عربی منتشر و هم‌اکنون نیز از سوی گروه کودک و نوجوان «فانوس دریایی» به زبان اسپانیایی برگردانده شده است.

مدیر گروه کودک و نوجوان اسپانیایی «فانوس دریایی» که خود بازنویسی «نوآوری این است» را برعهده داشته گفت: داستان این کتاب، حکایت پرندگان یک جنگل است که هر یک برای ایجاد نوآوری دست به اقدامی می‌زنند و در پایان به مفهوم واقعی نوآوری پی می‌برند. این داستان در فضای تخیلی خلق و با تصویرهای سمیه بیگدلی همراه شده و فضای خاصی یافته است.

فلاح گفت: گروه کودک و نوجوان «فانوس دریایی» وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق با هدف انتقال ادبیات کودک و نوجوان ایران، تاکنون کتاب‌های مختلفی را به زبان اسپانیایی و پرتغالی منتشر و در حوزه آمریکای لاتین عرضه کرده است.

 

یحیی علوی‌فرد، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در سال ۱۳۵۲ در بجنورد به دنیا آمده؛ از او تاکنون آثار متعددی به چاپ رسیده که از آن جمله می‌توان به «فصل‌ها زیبایند، بهار ماندنی، بیا ببین جهان ما و...» اشاره کرد. کتاب‌های او تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی، کردی و اسپانیولی ترجمه شده است.

نظر شما