شناسهٔ خبر: 18056 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجله «شهرزاد» از جعفر ابراهیمی تقدیر می‌کند

مجله «شهرزاد» در دومین همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب» از 33 سال فعالیت ادبی جعفر ابراهیمی (شاهد) شاعر و نویسنده کودکان، تقدیر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سیدعلی کاشفی خوانساری، مدیر مسئول نشریه شهرزاد با اعلام این خبر گفت: مجله کودکیاری شهرزاد در دومین همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب» که در فرهنگسرای ابن سینا برپا می‌شود، از جعفر ابراهیمی (شاهد) تقدیر خواهد کرد. در این همایش برنامه‌هایی چون تئاتر کودک، موسیقی کودک، سخنرانی‌های آموزشی، جنگ و برنامه‌های تفریحی پیش‌بینی شده است.

جعفر ابراهیمی شاهد متولد ۱۳۳۰ در یکی از روستاهای استان اردبیل، تاکنون بیش از ۱۰۰ کتاب شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به «یک سنگ و یک دوست، آواز پوپک، آسمان ابری نیست، خورشیدی اینجا خورشیدی آنجا و در کوچه‌های خیس و اشاره کرد.

همچنین دبیری پنج دوره جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، مدیریت شورای شعر کانون پرورش فکری، سردبیری مجله آیش و کسب جوایز مختلف همچون کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت‌های ابراهیمی بوده است.

همایش «مادران آگاه، کودکان شاداب» روز ۷ تیرماه از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین برپا می‌شود.

این همایش با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منطقه ۲، اداره ارشاد شهرستان شمیرانات، مجله شهرزاد و موسسه خیریه مهرآفرین و شرکت توسعه آموزشی پات برگزار می‌شود.

نشریه شهرزاد همچنین یکی از دعوت‌کنندگان از گابریل پاچکو، تصویرگر مکزیکی برای سفر به ایران و برگزاری نمایشگاه تصویرگری در خانه هنرمندان، طی هفته گذشته بوده است.

نظر شما