شناسهٔ خبر: 17305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاه راهبردی به آموزه‌های مهدوی به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت

با حضور آیت الله آملی لاریجانی دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارها» در مرکزهمایش های صداوسیما آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از دقایقی پیش با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه،آیت الله ری شهری، سردار عصار،حسن بیگی، اسماعیل احمدی مقدم، احمدرضا رادان، محمدحسین صفارهرندی، نمایندگان بیوت مراجع و با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در مرکزهمایش های صداوسیما  آغاز شد،

در آغاز این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مسعود پورسیدآقایی دبیر این همایش موضوع اصلی این همایش را «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارها» عنوان کرد و گفت: آموزه‌های مهدوی و انتظار به نظر ما مدیریت آینده جهان و انسان است که خاستگاه آن حوزه های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نگاه راهبردی به آموزه مهدوی داریم که قبل از آن نگاه اعتقادی و تاریخی داشتیم و کمتر با این زاویه نگاه شده بود. لذا نگاه اخلاقی و تمدنی و راهبردی به این آموزه به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

رئیس پژوهشکده مهدویت درباره مهمترین دستاوردها و نتایج برگزاری ۹ دوره همایش دکترین مهدویت تصریح کرد: سطح مقالاتی که به همایش رسیده و به‌صورت مجموعه مقالات چاپ شده است نشان می‌دهد که پژوهش‌های عمیق و فاخر مهدوی صورت گرفته است.

پورسیدآقایی خاطر نشان کرد: ۳۲ اندیشمند از ۱۵ کشور همچون تونس، پاکستان، عراق، اندونزی، اردن، لبنان، انگلیس، اسپانیا، مصر، الجزایر، آمریکا، آلمان، عربستان، فرانسه و یمن میهمان این همایش هستند و ملاک برای دعوت از آنها ارائه مقالات علمی بوده است. همچنین بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در کمیسیون‌های پنج‌گانه مقالات داخلی و خارجی توسط صاحب‌نظران و اندیشمندان ارائه خواهد شد.

وی افزود:حدود ۹۰ مقاله از اندیشمندان خارجی به دبیرخانه رسید که ۴۵ مقاله موردپذیرش قرار گرفت و حدود ۱۵۰ مقاله فارسی در یافت شد که تعداد ۲۵ مقاله در دو کمیسیون و ۱۸مقاله نیز در دو کمیسیون دیگر ارائه می شود.

قرار است در ادامه این مراسم و پس از سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی از ۸ عنوان کتاب در این زمینه رونمایی شود و از ۳۰ چهره و شخصیت مهدی یاور تجلیل به عمل آید.

شخصیت هایی همچون آیت‌الله ری‌شهری، آیت‌الله قرهی، خانم مرضیه دباغ، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، دکتر عصار، سردار رادان، دکتر علی‌آبادی، حجت‌الاسلام سیدعباس لاجوردی، خانم نرگس آبیار و سیدمهدی میرداماداز چهره‌های شاخصی هستند که به‌عنوان مهدی‌یاوران تجلیل خواهند شد.

نظر شما