شناسهٔ خبر: 17214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از امکانات دانشگاه‎های برخوردار برای تازه تأسیس‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استفاده از امكانات دانشگاه های برخوردار برای كيفيت بخشی به دانشگاه های تازه تأسيس را يك الگوي توسعه جديد آموزش عالی دانست و گفت: رفع مظلوميت از مظلومان آموزش عالی وقتی ميسر می‎شود كه به راه‎های جديد بينديشيم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در نشستي با حضور دكتررضا فرجي دانا، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، سمنان و كردستان در جريان توسعه آموزش عالي در حوزه هاي انتخابيه خود قرار گرفتند.

در آخرين جلسه از سلسله نشستهاي مجامع استاني كه با هدف  آموزش عالي مبتني بر آمايش استانها برگزار شد، معاونان وزارت علوم گزارشي از وضعيت آموزش عالي در حوزه هاي تحت مديريت خود در استانهاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، سمنان و كردستان را ارائه كردند و در ادامه، نمايندگان مردم، به ارائه ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.

ايجاد ارتباط موثر بين دانشگاه و صنعت، تفكيك معيارهاي ارتقا در حوزه هاي آموزش و پژوهش، هدفمند كردن بودجه پژوهش، توزيع متعادل بودجه آموزش عالي، تلاش براي جلوگيري از رشد مدرك-گرايي در كشور، توجه بيشتر به آمايش سرزمين در جهت توزيع متعادل امكانات آموزش عالي، تقويت ارتباط نمايندگان با روساي دانشگاه ها، عضويت نمايندگان در هيئت هاي امناي دانشگاه ها، توزيع متقارن رشته هاي تحصيلي در دانشگاه هاي يك استان، داشتن نگاه اقتصادي به دانشگاه و توجه بيشتر به حوزه نظارت در دانشگاه ها از محورهاي مهم مطرح شده از سوي  نمايندگان بود.

همچنين دكتر فرجي دانا در پايان اين نشست ضمن جمع بندي مباحث ارائه شده اظهار داشت: ما بايد با همدلي به بحث آمايش آموزش عالي بپردازيم و وظيفه داريم در جهت برقرار كردن عدالت اجتماعي حركت كنيم.

وزير علوم با تاكيد بر اين نكته كه ما نمي توانيم به همه درخواست ها پاسخ مثبت بدهيم افزود: تلاش ما استفاده بهينه از منابع در جهت غني كردن سبد اشتغال و ايجاد حلقه مفقوده توليد ثروت از علم است.

وزير علوم در پايان از نمايندگان مردم خواست كه با ارائه انتقادها، نظرات و پيشنهادهاي خود وزارت علوم را در مسير پيشرفت و توسعه علمي كشور ياري كنند.

 

نظر شما