شناسهٔ خبر: 17122 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهروز افخمی مسئول حمایت از فیلمسازان جوان شد

بهروز افخمی این روزها در برنامه کاری خود ساخت یک فیلم طنز را دارد که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده و همچنین حمایت از فیلمسازان جوان را نیز به طور رسمی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران که این روزها در کنار تولید آثار سینمایی خود به حمایت از فیلمسازان جوان نیز روی آورده است درباره دلیل این رویکرد گفت: طی جلسات متعددی که با علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سينمايي داشتیم، این مدیر سینمایی از من خواست به منظور پشتیبانی از تولید آثار فیلمسازان جوان، حمایت ازتولیدات فیلمسازانی که اولین و دومین فیلم خود را می‌سازند، به عهده بگیرم.

وی در ادامه افزود: درخواست مشاور ارشد سازمان سینمایی از این جهت مطرح شد تا زمینه ای برای حضور فیلمسازان پیشکسوت در مسیر حمایت و هدایت کارگردان‌های جوان فراهم شود. از همین رو بنا دارم تهیه کنندگی برخی از فیلمنامه های خوب سینمایی متعلق به کارگردان های جوان فیلم اولی و یا دومی را به عهده بگیرم.

کارگردان فیلم «عروس» در پاسخ به این پرسش که کدامیک از فیلم‌ها را حمایت می‌کند؟ بیان کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مسئول حمایت از تولید فیلم های اول است و هنوز مشخص نشده که چند پروژه سینمایی را برای حمایت به من محول می کند. البته مذاکره های اولیه برای تهیه کنندگی چند فیلم صورت گرفته است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

افخمی درباره کارگردانی فیلم جدید خود با رنگ‌مایه طنز و بازی مهران مدیری و محسن تناینده و بازنویسی متن خشایار الوند توضیح داد: همچنان مشغول بازنویسی فیلمنامه و پیدا کردن نامی جذاب برای فیلم هستیم. فیلمنامه این فیلم سینمایی با توجه به اینکه طنز است باید اسمی جذاب و در عین حال به یادماندنی داشته باشد به همین دلیل به دنبال یک نام خوب برای آن می گردم.

کارگردان فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در پایان درباره اکران این فیلم سینمایی نیز عنوان کرد: اکران این فیلم سینمایی در گروه سینمایی فرهنگ قطعی شده و قرار است بعد از عید فطر روی پرده رود.

نظر شما