شناسهٔ خبر: 16192 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز بررسی پرونده 120 نفر از واجدان شرایط ریاست دانشگاه شریف

عضو کمیته هفت نفره تعیین رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: 120 نفر شرایط اولیه برای ریاست دانشگاه شریف را دارا هستند. کسی ریاست را قبول نمی کند باید خواهش و التماس کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سهراب پور در خصوص آخرین وضعیت تعیین رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: با بررسی هایی که صورت گرفت از ۴۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه، حدود ۱۲۰ نفر شرایط اولیه برای ریاست دانشگاه را دارا بودند.

وی از شرایط اولیه برای اینکه عضو هیات علمی دانشگاه بتواند پست ریاست را کسب کند به دارا بودن درجه استادتمامی یا دانشیار (افرادی که استادیار هستند در اولویت‌اند)، ۱۰ سال سابقه کار در دانشگاه صنعتی شریف و سابقه ۲ سال حضور در جایگاه معاونت یا ریاست دانشکده این دانشگاه اشاره کرد.

عضو کمیته تعیین رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: اکنون درحال بررسی لیست این  ۱۲۰ نفر هستیم ولی مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که دایم تعداد این افراد کم می شود تعداد زیادی از این افراد اصلا نپذیرفتند که به عنوان گزینه ریاست دانشگاه وضعیت آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که همه فکر می کنند مردم در صف ایستاده ‌اند تا رئیس شوند هیچ کسی ریاست را نمی پذیرید،  باید خواهش و التماس کنیم.

سهراب پور افزود: در نهایت کمیته باید ۵ الی ۶ نفر را تا اواخر خرداد به شورای دانشگاه معرفی کند و شورای دانشگاه نیز از بین این افراد ۳ نفر را به وزیرعلوم معرفی کند.

وی افزود: ما مانند دانشگاه تهران نیستیم که مستقیم گزینه را به وزیر علوم معرفی کنیم ما باید ابتدا گزینه ها را به شورای دانشگاه معرفی کرده و شورا گزینه های مذکور را به وزارت علوم معرفی کند.

 

نظر شما