شناسهٔ خبر: 16086 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات تعیین رئیس دانشگاه صنعتی شریف

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و عضوکمیته تعیین رئیس دانشگاه تازه ترین جزئیات تعیین رئیس جدید این دانشگاه را اعلام کرد و گفت: بسیاری از استادان شریف هیچ تمایلی برای ریاست ندارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سهراب پور اضافه کرد: شورای دانشگاه صنعتی شریف اقدام به تشکیل کمیته ای برای انتخاب رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف کرد. این کمیته دارای ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون ۴۵۰ استاد دارد و برای نشست بر کرسی ریاست دانشگاه صنعتی شریف لازم است گزینه های مد نظر استاد تمام و ۱۰ سال سابقه کار در دانشگاه را داشته باشند، علاوه بر این ریاست یا معاونت دانشکده باید در کارنامه شان باشد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه از بین این استادان در نهایت ۱۱۷ نفر به کمیته معرفی شده اند، اظهار داشت: هر هفته جلساتی برگزار می شود تا از بین این ۱۱۷ نفر، در نهایت ۶ نفر انتخاب شوند.

به گفته سهراب پور، عده ای تصور می کنند که این استادان تشنه دریافت حکم ریاست هستند اما اینطور نیست و بسیاری از این استادان هیچ تمایلی برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف را ندارند.

وی ادامه داد: کار انتخاب گزینه ها تا اواسط خردادماه ادامه دارد، در نهایت ۶ نفر از کمیته مذکور انتخاب و به شورای دانشگاه معرفی می شوند. شورا نیز از میان این ۶ نفر ۳ نفر را به عنوان گزینه نهایی به وزارت علوم معرفی می کند.

 

نظر شما