شناسهٔ خبر: 15087 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زنده‌یاد «فردی» مدیر فرهنگی دل‌نگران انقلاب بود

اصغر نقی‌زاده گفت: امیرحسین فردی همیشه دغدغه فرهنگ را داشت. او استوار بر عقیده‌اش می‌ایستاد و هیچ‌وقت از اصول خود کوتاه نمی‌آمد. همیشه بر همان اصولی که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب تأکید داشتند، تأکید و بر طبق همان عمل می‌کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ اصغر نقی‌زاده، از دوستان شادروان امیرحسین فردی، به مناسبت اولین سالگرد ارتحال این نویسنده متعهد کشور اظهار داشت: امیرحسین فردی یکی از کسانی بود که باعث شد تا ما به مسجد بیاییم. در اوایل انقلاب یکی از عوامل جذب جوان‌ها به مسجد بود. خود مرحوم فردی بیشتر شخصیت ادبی داشت، اما برای جذب جوان‌هایی همچون من را از طریق فوتبال اقدام و در کنار ورزش مسائل اخلاقی و اعتقادی را مطرح می‌کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در بیان ویژگی امیرحسین فردی گفت: امیرخان از نظر ادب و وقار و به طور کلی نوع رفتار متفاوت از بقیه بود. امیرخان یک هیبت خاصی داشت. وقتی که یک نگاه به ما می‌کرد، ما حساب کار خودمان را می‌کردیم. دائماً با هم در ارتباط بودیم. مهربانی امیرحسین فردی باعث شد تا من جذبش بشوم. هیچ‌وقت من ندیدم که امیرحسین فردی عصبانی بشود، حتی در مقابل کسانی که مخالف عقیده او بودند، سعه صدر داشت و سعی می‌کرد با صحبت کردن طرف مقابل را قانع کند. هیچ‌گاه ندیدم یک کلمه خارج از ادب به کار ببرد. حتی در فوتبال که بعضاً شاید محیط مناسبی نداشته باشد من به یاد ندارم که حرف بیهوده‌ای بزند.

وی شخصیت ادبی مرحوم فردی را متعهدانه دانست و تشریح کرد: زنده‌یاد فردی هیچ‌وقت به دنبال پول و پست و مقام نبود. او استوار بر عقیده‌اش می‌ایستاد و هیچ‌وقت از اصول خود کوتاه نمی‌آمد.هیچ‌گاه نمی‌گفت که الآن چند سال از انقلاب گذشته و مسائل هم عوض شده است. همیشه بر همان اصولی که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب تأکید داشتند، تأکید و بر طبق همان عمل می‌کرد.

نقی‌زاده زنده‌یاد فردی را انسانی دغدغه‌مند توصیف و تصریح کرد: امیرحسین فردی همیشه دغدغه و نگرانی فرهنگ را داشت. این مسائلی را که امروز ما می‌بینیم و در جامه ما به عنوان دغدغه مسئولان مطرح می‌شود و متاسفانه در برخی موارد به نقطه هشدار رسیده است، ایشان ۱۰ سال پیش مطرح می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌کرد. فردی همیشه برای ما امیرحسین فردی است؛ البته در رسانه‌ها ممکن است از این به بعد بیشتر به وی بپردازند. مرحوم فردی شاگردانی چون حبیب غنی‌پور را تربیت کرد. الآن هم همچون امیرحسین فردی‌ها بسیار هستند، اما حمایت نمی‌شوند؛ اگر می‌خواهیم ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را رواج دهیم باید از افراد جوان حمایت کنیم و برای نخبه‌پروری هم باید هزینه کرد.

نظر شما