شناسهٔ خبر: 13941 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵ متر تاریخ انقلاب روی سفال در موزه «ایثار، مقاومت و پیروزی»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری گفت: موزه ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری شامل سه سالن اصلی با عنوان‌های "حماسه"، "اسطوره" و "یادمان" است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسین نصرالله، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری، در مورد بخش‌های مختلف موزه "ایثار، مقاومت و پیروزی" که در ۲۷ اسفند۹۲ در شهرری افتتاح شد توضیحاتی داد و گفت: موزه ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری شامل سه سالن اصلی با عنوان‌های "حماسه"، "اسطوره" و "یادمان" است. سالن حماسه شامل ادوات جنگی کوچک است. همچنین سفالی در این قسمت قرار گرفته که روی آن حدود ۵متر تاریخ انقلاب نوشته شده است. این ۵ متر از سخنرانی امام خمینی(ره) در فیضیه سال ۴۲ آغاز شده و تا پرتاب ماهواره امید ادامه دارد. اصلی‌ترین بخش آن که سعی کرده‌ایم پررنگ تر از دیگر تاریخ‌ها به آن اشاره کنیم. ۱۸ دی‌ماه است که در واقع نماد مقاومت مردم انقلابی ری است.

نصرالله در ادامه افزود: سالن اسطوره دو منظوره است یکی ویترینی که در بردارنده آثار مربوط به شهدا، جانبازان و آزادگان است و دیگری بخشی است که در آن عکس‌ها و آثار هنری به نمایش درآمده. سالن یادمان در واقع سالنی جهت برگزاری یادمان ۲۷۳۵ شهید است که در نظر گرفته شده به تدریج بزرگداشت‌هایی برایشان برگزار شود. در این قسمت سنگ قبر شهیدی تعبیه شده که به صورت نمادین یک زن و کودک به عنوان همسر و فرزند شهید بر سر آن قبر نشسته‌اند. همچنین این سالن حضور رزمندگان در دفاع مقدس را توسط تصاویر به نمایش گذاشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری در ادامه تصریح کرد: این موزه دو نکته شاخصی دارد که دیگر موزه‌های شهدا کمتر به آن پرداخته‌اند. اول پیشخوان فرهنگی است که در آن قسمت به تمامی بازدیدکنندگان یک بسته فرهنگی داده می‌شود و دوم موضوع خادمان افتخاری است که در نظر گرفته‌ایم از حضور رزمندگانی که در سال‌های دفاع مقدس حضور داشته‌اند و می‌توانند به عنوان لیدر در این موزه فعالیت کنند، استفاده کنیم. موزه "ایثار، مقاومت و پیروزی" بعد از تعطیلات نوروز این موزه همه روزه پذیرای بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما