شناسهٔ خبر: 13670 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شماره ۴۷ فصلنامه «اندیشه دینی» منتشر شد

شماره 47 فصلنامه «اندیشه دینی» به صاحب‌امتیازی دانشگاه شیراز و سردبیری قاسم کاکایی با مقالات متنوعی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ چهل و هفتمین شماره فصلنامه «اندیشه دینی» با مقالاتی همچون «جهان‌های ممکن انضمامی و نقد آن از دیدگاه حکمت متعالیه» از مصطفی زالی، روح‌الله عالمی و مهدی قوام صفری، «رابطه زبان دین و صدق» از سیدمرتضی شاهرودی و وحیده‌ فخار نوغانی و «بررسی و مقایسه‌ نظریه‌ صدق و توجیه معرفت و جایگاه خدا در آن در نظام معرفت‌شناختی فیلسوفان صدرایی و دکارتی» از قاسم کاکایی و حسن رهبر منتشر شد.
بنا بر این گزارش، «بررسی و نقد دیدگاه اریک فروم در باب گرایش انسان به دین» از طاهره قشقایی و حسین اترک، «مقایسه‌ ایمان وحیانی ملاصدرا و ایمان فلسفی کارل یاسپرس» از لاله حقیقت و الهه زارع، «بهکتی (آیین پرستش عاشقانه) در هندوئیسم» نوشته سعید گراوند و «حکمت خودی و فلسفه شرقی در نگاه اقبال لاهوری» به قلم عزیزلله سالاری و مقاله انگلیسی «شک و عقلانیت؛ غزالی، هیوم و کانت» از دیگر مقالات منتشره در این شماره از فصلنامه اندیشه دینی است.
یادآور می‌شود، «اندیشه دینی» فصلنامه‌ای علمی ـ پژوهشی است که در زمینه فلسفه و کلام، به مدیرمسئولی معاون پژوهشی دانشگاه شیراز و سردبیری حجت‌الاسلام قاسم کاکایی، از سوی دانشگاه شیراز منتشر می‌شود.
علاقه‌مندان برای ارسال مقاله به این فصلنامه می‌توانند مقالات خود را به آدرس شیراز، مجتمع دانشگاهی ارم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، کد پستی ۷۱۹۴۵، ص. پ.۱۱۱۹ یا به نشانی andisheh@rose.shirazu.ac.ir ارسال کنند.

نظر شما