شناسهٔ خبر: 13082 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مختارپور: روزی می‌رسد که باقی‌ماندن دیگر هنرها وابسته به خاطرات دفاع مقدس می‌شود

علیرضامختارپور، عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «زندان الرشید» گفت: روزی خواهد رسید که باقی ماندن همه هنرها در گرو توجه به خاطرات دفاع مقدس می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علیرضا مختارپور، عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در مراسم رونمایی از کتاب «زندان الرشید» که عصر، ۱۲ اسفند ماه، در حوزه هنری برگزار شده بود، با اشاره به خاطرات دفاع مقدس، گفت: امروز پس از انتشار چندین نوع کتاب خاطرات دفاع مقدس که راه جدیدی را در این حوزه باز کردند، شاهد دو نوع اظهارنظر درباره ورود خاطرات به ادبیات دفاع مقدس هستیم. 

وی افزود: برخی از افراد مشغول در حوزه ادبیات داستانی این موضوع را باعث خدشه‌‌دار شدن بر ادبیات داستانی دانستند که اگر منظور از آن مانع شدن این نوع کارها در شکل‌گرفتن ادبیات داستانی است، باید بگویم که مسئولان پیش از این نیز گفته‌اند که منتظر انتشار رمان‌های دفاع مقدس پیش از انتشار خاطرات دفاع مقدس هستیم.

این نویسنده تصریح کرد: دومین انتقاد محدود بر این است که برخی می‌گویند در اینگونه کارها عدم تطابق مکانی و زمانی وجود دارد. آنها می‌خواهند که این کتابها به شکل تحقیقات تاریخی باشد، اما به دلیل عدم توجه تاریخ به احساس و ایمان در حوزه کتاب از این نوع نگارش به شکل تحقیقات تاریخی دوری می‌کنیم. این کتابها مهمترین نوع ادبیات در زمینه دفاع مقدس هستند. حتی باید گفت که اینها تکمیل‌کننده تاریخ خواهند بود. 

وی در پایان گفت: روزی خواهد رسید که باقی ماندن همه هنرها در گرو توجه به این خاطرات می‌شود.

نظر شما