شناسهٔ خبر: 13036 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو شماره از فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» منتشر شد

دوازده و سیزدهمین شماره‌ فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» به همت دانشگاه معارف اسلامی و با مدیر مسئولی ابراهیم کلانتری و سردبیری فاطمه جان‌احمدی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ در شماره ۱۲ این فصلنامه علمی ـ پژوهشی مقالات «دستاورد حافظان فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی در دوره ایلخانی» از زهره محسنی پورهونجانی و ابوالحسن فیاض‌انوش، «بررسی مستندات نظریه شهادت‌طلبی امام حسین(ع) در لهوف» از مصطفی صادقی و «موقعیت اجتماعی واقفان در عصر صفویه به استناد وقف‌نامه‌ها» از مهناز رحیمی‌فر و سعیداف عبدالقهار به چاپ رسیده است.
«جستاری در پیوند ادبیات و تاریخ (تلمیحات قرآنی و تاریخی در قصیدۀ بائیه صالح الکوّاز)» از سید مرتضی موسوی گرمارودی، «ناسازواری آرای تاریخی سید جعفر مرتضی عاملی در "الصحیح من سیرة النبی الأعظم" از حمید جلیلیان و سید محمدعلی ایازی و «ریشه‌ها و علل پیدایش غلو در عصر ائمه(ع)» از یدالله حاجی‌زاده، نعمت‌الله صفری‌فروشانی، محمدرضا بارانی و محمدرضا جباری دیگر مقالات دوازدهمین شماره «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» است.
در سیزدهمین شماره این فصلنامه نیز مقالاتی همچون «روش‌های سازمان‌دهی متداول سکه‌ها و اسکناس‌ها در موزه‌های ایران» از سعیده تقی‌زاده، سعید رضایی شریف‌آبادی و معصومه کربلا آقایی کامران و «نقش دولت شیعی سربداران خراسان در گسترش تشیع و تمدن اسلامی» از سیدروح‌الله پرهیزکاری به چاپ رسیده است.
«بررسی استراتژی پیامبر اعظم(ص) در صلح حدیبیه براساس تحلیل سوات» از حسین فخاری و ناصر برخوردار، «گفتمان و زمانه سیاسی امام موسی کاظم(ع)» از سیدحسن قاضوی و علی بیات، «نصیرالدین طوسی و گفتمان مَهار در عهد نامسلمانی ایلخانان» از سیدابوالفضل رضوی و «بررسی نقشه راه حکومت امویان با تکیه بر دشمن‌شناسی علوی» از اکرم روشنفکر دیگر مقالات این شماره است.
یادآور می‌شود فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» به صاحب امتیازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه معارف اسلامی، مدیر مسئولی ابراهیم کلانتری و سردبیری سید رضا مؤدب منتشر می‌شود.

نظر شما