شناسهٔ خبر: 12901 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت علوم: دانشگاه ایرانیان مجوز فعالیت ندارد

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ایرانیان هیچ مجوزی از دفتر موسسات غیر انتفاعی این وزارتخانه برای جذب دانشجو ندارد از این رو نمی‎تواند فعالیت کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ سید حسین حسینی افزود: دانشگاه ایرانیان برای جذب دانشجو باید از دفتر موسسات غیر دولتی این وزارتخانه مجوز رسمی دریافت کند که تا کنون چنین مجوزی برای دانشگاه ایرانیان صادر نشده است.

وی افزود: دانشگاه ایرانیان اقدام خود برای جذب دانشجو را پیش ثبت نام اعلام می کند در حالی که اصلا موضوعی تحت عنوان پیش ثبت نام در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: پذیرش دانشجو باید از مجرای قانونی انجام شود، با این حال موضوعی که در دانشگاه ایرانیان مطرح می شود کاملا خلاف واقعیت و مقررات کشور است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه گذشته (۵ اسفندماه جاری) اعلام کرده بود که دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد و این موسسه نمی تواند اقدام به جذب دانشجو کند.

دانشگاه ایرانیان نیز در پی این اظهار نظر امروز(چهارشنبه) بیانیه ای منتشر کرد و ضمن غیر قانونی خواندن نظر وزارت علوم اعلام کرد که این دانشگاه همچنان به جذب دانشجو ادامه می دهد.

 

**نگاه سیاسی به دانشگاه ایرانیان وجود ندارد

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی به دانشگاه ایرانیان وجود ندارد توضیح داد: ما از دانشگاه ایرانیان می خواهیم که برای ادامه فعالیت خود از دفتر موسسات غیر انتفاعی وزارت علوم مجوزهای رسمی را دریافت کند.

وی افزود: ما توقع داریم این دانشگاه قانونی عمل کند اما اکنون این دانشگاه خلاف مقررات جاری عمل می کند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ایرانیان علاوه بر داشتن ایرادهای قانونی برای جذب دانشجو از نظر هیات علمی نیز دارای مشکل بوده و هیات علمی قابل قبولی را معرفی نکرده است.

وی توضیح داد: این دانشگاه هیات علمی ندارد و کسانی را که برای هیات علمی به ما معرفی کرده است عضو هیات علمی دیگر دانشگاه های کشور هستند.

محمود احمدی نژاد و نزدیکانش در سالهای پایانی دولت دهم همواره از ایجاد دانشگاهی موسوم به جامع بین المللی ایرانیان سخن می گفتند تا به عنوان دانشگاهی غیر انتفاعی و غیر دولتی در تهران فعالیت کند.

در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که این دانشگاه موفق به اخذ موافقت اصولی از شورای گسترش آموزش عالی شده است.

محمود احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و سید حسن موسوی اعضای هیات موسس دانشگاه ایرانیان هستند.

نظر شما