شناسهٔ خبر: 12802 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار پانزدهمین شماره فصل‌نامه «مطالعات تفسیری»

پانزدهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «مطالعات تفسیری» به همت دانشگاه معارف اسلامی و با مدیر مسئولی ابراهیم کلانتری و سردبیری سید رضا مؤدب منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ پانزدهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «مطالعات تفسیری» به همت دانشگاه معارف اسلامی و با مقالاتی همچون «چیستی حقیقت عرش در قرآن کریم و تحلیل دیدگاه مفسران» از ابراهیم کلانتری و خدیجه روشن‌بین، «توکل و مسئله کفایت خدا از منظر آیات قرآن» از محمدتقی فعالی و «معناگرایی در تفسیر صفات خبریه» از سید محمدعلی ایازی و محمد عزتی بخشایش منتشر شد.
بنا بر این گزارش، «جستاری تفسیری در حلیت ذبیحه کتابی» از محمدجواد عنایتی‌راد، «منزلت آب و تضمین منابع آبی برای توسعه از منظر آیات قرآن» از امیر علیخانی و «بررسی جنگ نرم در آیات قرآن» از صمد عبداللهی عابد و فاطمه وجدی، دیگر مقالات این شماره «مطالعات تفسیری» است.
لازم به ذکر است که فصلنامه «مطالعات تفسیری» با هدف تولید و توسعه دانش در گستره تفسیر قرآن، متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر و ارائه و نقد مطالعات تفسیری نظام‌مند استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور منتشر می‌شود.
بر همین اساس این فصلنامه از استادان، محققان و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه، درخواست دارد که با ارسال مقالات پژوهشی در موضوعات معارف و تفسیر قرآن، نقد شبهات نوپدید در عرصه معارف و تفسیر قرآن و سایر موضوعات مرتبط این فصلنامه را در راه دستیابی به اهداف تعیین‌شده یاری رسانند.
لازم به ذکر است که مقاله‌های ارسالی جهت انتشار باید پژوهشی و گویای نوآوری در مسائل تفسیر باشند.
یادآور می‌شود، فصلنامه «مطالعات تفسیری» که در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مقام اول نشریات علمی را کسب کرده و از شماره هشت به رتبه علمی ـ پژوهشی ارتقا یافته است، به صاحب‌امتیازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه معارف اسلامی، مدیر مسئولی ابراهیم کلانتری و سردبیری سیدرضا مؤدب منتشر می‌شود.

نظر شما