شناسهٔ خبر: 12501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شماره 83 فصلنامه «وقف میراث جاویدان» منتشر شد

شماره 83 فصلنامه «وقف میراث جاویدان» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری نور راسخون به سفارش سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ شماره ۸۳ فصلنامه وقف میراث جاویدان در قالب بخش‌های؛ استفتائات وقف، وقف، موقوفات، واقفان، وقف‌نامه‌ها، بقاع متبرکه، دیگر کشورها، نقد و معرفی و چکیده منتشر شده است.

شماره ۸۳ فصلنامه وقف میراث جاویدان، به مدیرمسئولی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سردبیری، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان منتشر شد.

همچنین، فصلنامه وقف میراث جاویدان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری نور راسخون و به سفارش سازمان اوقاف و امور خیریه همراه با نرم‌افزاری که حاوی متن کامل مجله و گویش کامل مقالات است منتشر شده است.

شماره ۸۳ این فصلنامه با سرمقاله‌ای به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز می‌شود و سپس استفتائات مقام معظم رهبری در مورد امور وقفی به چاپ رسیده است.

در بخش بعدی این فصلنامه محسن ملک افضلی و حامد درون‌پرور به تبیین جایگاه و نقش وقف در توسعه فرهنگی پرداخته‌اند. معرفی موقوفاتی همچون کاروانسرا و پل شاه عباسی فرسفج و موقوفات حوا بیگم از دیگر بخش‌های این فصلنامه است.

بررسی نقش غلامان در شهرسازی صفویه و وقفنامه پنج دکان در زنجان به نیت اصحاب کساء از دیگر مطالب مندرج در این فصلنامه است. همچنین معرفی بقعه متبرکه امامزاده شاه‌رضا(ع) و نگرشی بر زندگینامه امامزاده اسماعیل(ع) در اصفهان و بررسی کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و معنوی آن نیز در این شماره آمده است.

بنابراین گزارش، در بخش‌های پایانی این شماره از فصلنامه وقف میراث جاویدان مزارات اهل بیت پیامبر(ص) در اردن و فلسطین اشغالی نیز معرفی و چکیده مقالات به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است.

نظر شما