شناسهٔ خبر: 12310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شماره 66 فصلنامه «نقد ‌و ‌نظر» منتشر شد

شصت و ششمین شماره مجله علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر»، به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مدیرمسئولی محمدتقی سبحانی و سردبیری علیرضا آل‌بویه منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ شصت و ششمین شماره مجله علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر»، ویژه‌نامه «کلام امامیه در عصر تدوین» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
بنا بر این گزارش، این شماره «نقد ‌و ‌نظر» شامل مقالاتی همچون «آراء متکلمان نوبختی در میانه مدرسه کوفه و بغداد» از محمدتقی سبحانی و سیدعلی حسینی‌زاده خضرآباد و «نقش معتزلیان شیعه‌شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال» از عباس میرزایی است.
مقالات «متکلمان ناشناخته امامی بغداد از غیبت صغرى تا دوران شیخ مفید» و «چگونگی مواجهه شیخ مفید با میراث حدیثی امامیه» که به ترتیب توسط سیداکبر موسوى تنیانی و عبدالهادى اعتصامى به نگارش درآمده است، دیگر مقالات تازه‌ترین شماره «نقد و نظر» است.
«نقش اجماع در اندیشه کلامى سید مرتضی» از حیدر بیاتی، «جریان‌شناسی اصحاب حدیث از ابتداى شکل‌گیرى تا دوران اقتدار اشاعره» از علی امیرخانی و «مقایسه اندیشه‌هاى کلامی نوبختیان و سید مرتضی» از سیدعلی حسینی‌زاده خضرآباد سه مقاله دیگر شماره ۶۶ «نقد و نظر» است.
یادآور می‌شود، «نقد و نظر» فصلنامه‌ای علمی ـ پژوهشی در حوزه فلسفه و الهیات است که به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مدیرمسئولی محمدتقی سبحانی و سردبیری علیرضا آل‌بویه منتشر می‌شود.

نظر شما