شناسهٔ خبر: 12240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیژن نوباوه: مسئولان فرهنگی موسیقی را به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب سوق دهند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موسیقی در تمامی شاخه‌های هنری از ضمیمه‌های دائمی است،‌ بر همین اساس معتقدم مسئولان و متولیان فرهنگی باید به این هنر بیش از گذشته بها داده و آن را به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب سوق دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بیژن نوباوه عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است مسئولان باید تولید موسیقی در کشور را به سمت آثار فاخر و ارزشمند هدایت کنند.

وی می‌گوید: هنر موسیقی به طور حتم یکی از شاخه‌های مهم هنر در کشور است و باید همسو با اهداف چشم‌انداز ارتقا یابد.نیازمند هنر موسیقی در کشور هستیم، چرا که موسیقی در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی شئونات ما موثر بوده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این نیازمندی باید منطبق بر معیار‌ها و اندیشه اسلامی باشد. موسیقی ایرانی باید با فولکلور‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته باشد که خوشبختانه این توانایی و پتانسیل در کشور وجود دارد.

نوباوه یادآور شد: علیرغم نظرهای متفاوتی که در کشور وجود دارد، ثابت شده که موسیقی متعهد می‌تواند در تمامی عرصه‌ها کمک و یاری‌رسان باشد. این هنر می‌‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون فیلم‌سازی، پرکردن ابعاد فراغت جوانان، تولیدات حماسی، ادبیات و تمامی شاخه‌های هنری موثر باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موسیقی در تمامی شاخه‌های هنری به عنوان یکی از ضمیمه‌های دائمی به شمار می‌رود.بر همین اساس معتقدم مسئولان و متولیان فرهنگی باید به این هنر بیش از گذشته بها داده و آن را به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب سوق دهند.

نوباوه در مورد بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: این جشنواره یکی از راه‌های شناساندن موسیقی فاخر به جامعه است. باید مسئولان و متولیان این جشنواره به بهترین نحو ممکن این جشنواره را هدایت کنند تا چه در زمینه موسیقی فولکلوریک و چه در موسیقی ملی و غیره بتوانیم بیش از گذشته آثار فاخر تولید کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره موسیقی پاپ گفت: معتقدم متولیان فرهنگی باید به این سبک موسیقی نیز توجه داشته باشند و جشنواره مستقلی را برایش تعریف کنند.

نوباوه با تاکید بر ادبیات اشعار به کار گرفته شده در موسیقی اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد روند نزولی در ادبیات موسیقی هستیم. اگر در هنر موسیقی به ادبیات غنی کشورمان بیش از گذشته توجه کنیم به طور حتم نقش حماسی و هدایت‌گر خواهد داشت. غنا بخشیدن به این ارزش‌ها می‌تواند یکی دیگر از ثمرات جشنواره فجر باشد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند در تهران ادامه دارد.علاقمندان می‌توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www. fajrmusicfestival. com مشاهده کنند.

نظر شما