شناسهٔ خبر: 12144 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین شماره «دریچه» در سیمافکر منتشر شد

نخستین شماره مجله تحلیلی «دریچه» بر روی سایت «سیمافکر» قرار گرفت. «دریچه»، مجله‌ای تصویری است که هر ماه به بررسی رویدادهای روز در حوزة اندیشه و علوم انسانی می‌پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «سیمافکر»، «دریچه» در گروه تولید مؤسسة سیمافکر توسط سیدباقر نبوی کارگردانی می‌شود. در این برنامه علیرضا سمیعی، مجری‌کارشناس برنامه دریچه، با نگاهی نقادانه و در سه بخشِ «رویداد»، «گیشه» و «گفت‌وگوی ماه»، به مسائل روز علوم انسانی می‌پردازد.

بخش «رویداد» در شماره اول به سخنرانی «مصطفی محقق داماد»، «رضا داوری اردکانی»، «بابک احمدی» و «مصطفی ملکیان» در «همایش روز جهانی فلسفه» اختصاص دارد.

«گیشه» نیز مروری گذرا دارد بر قسمت‌هایی از نشریاتی همچون «مهرنامه»، «هابیل»، «اندیشه پویا» و «سوره اندیشه». «گفت‌وگوی ماهِ» شمارة اول نیز شامل گفت‌وگویی اختصاصی با بیژن عبدالکریمی است. عبدالکریمی در این گفت‌وگو به‌بهانه کتاب جدیدش با نام «هایدگر در ایران»، به شرح نظر خود دربارة سید احمد فردید پرداخته است.

علاقه‌مندان می‌توانند هر ماه با مراجعه به سایت ویدیویی «سیمافکر» به نشانی www.simafekr.tv شماره جدید این برنامه را مشاهده و دریافت کنند.

نظر شما