شناسهٔ خبر: 11899 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان داوری‌ آثار ششمین جشنواره داستان انقلاب

دبیر شمشمین جشنواره داستان اتقلاب از اتمام داوری‌های این دوره خبر داد و گفت: داوران در این دوره متفق‌القول بودند که کیفیت آثار افزایش داشته و نسبت به دوره گذشته شاهد آثار شاخص‌تری در حوزه داستان انقلاب هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسین فتاحی، دبیر ششمین جشنواره داستان انقلاب از پایان داوری‌های این دوره خبر داد و گفت:‌ در مجموع در ششمین دوره ۴۰۰ اثر به دبیخرانه ارسال شد‌، که از این میان، ۲۶۰ اثر به داستان کوتاه بزرگسال و ۴۰ رمان بزرگسال اختصاص دارد.

وی آثار داوری شده در بخش کودک و نوجوان را ۱۰۰ شامل ۸۰ داستان کوتاه و ۲۰ داستان بلند و رمان عنوان کرد و افزود: در مرحله نهایی ۱۰۰ اثر بررسی شد که نهایتا از میان آن‌ها آثار برگزیده این دوره انتخاب شده‌اند. روز شنبه ۲۶ بهمن ماه نشست خبری این جایزه در حوزه هنری برگزار و با حضور علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری جزئیات این دوره از جمله تعداد آثار برگزیده این دوره را اعلام خواهیم کرد.

فتاحی هم‌چنین از برگزاری مراسم جشنواره داستان انقلاب در روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حوزه هنری خبر داد و گفت:‌ برآیند نظرات داوران در این دوره حکایت از افزایش کیفیت داستان‌های تألیفی حوزه انقلاب دارند.

جشنواره داستان انقلاب با هدف شناسایی استعدادهای جدید در این حوزه و پرورش نیروهای جوان برای پیشبرد و ارتقای ادبیات داستانی انقلاب توسط زنده‌یاد امیرحسین فردی راه‌اندازی شد. این جشنواره پنج دوره با دبیری وی در حوزه هنری برگزار شد. امسال نخستین سالی است که جشنواره داستان انقلاب فراخوان خود را بدون حضور دبیر و پایه‌گذارش اعلام کرده است.

ششمین دوره جشنواره داستان انقلاب رقابتی ادبی است که در دو بخش رمان (بزرگسال و کودک) و داستان کوتاه (بزرگسال و کودک) صورت می‌گیرد. جوایز این دوره از جشنواره در بخش رمان بزرگسال برای اثر برگزیده، برتر و تقدیری به‌ترتیب ۱۰۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است و در بخش رمان نوجوان نیز به‌ترتیب به اثر برگزیده، برتر و تقدیری ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. جوایز بخش داستان کوتاه بزرگسال و نوجوان ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال برای آثار برگزیده، برتر و تقدیری تعیین شده است.

نظر شما