شناسهٔ خبر: 11876 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده کتاب «خاطرات حاج‌هاشم امانی» تجلیل می‌شود

از عبدالله علی‌آبادی، نویسنده کتاب «خاطرات حاج‌هاشم امانی»، منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود.

به گزاراش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ از عبدالله علی‌آبادی، نویسنده کتاب «خاطرات حاج‌هاشم امانی» که چندی پیش به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده بود، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری مرکز اسناد، حزب مؤتلفه اسلامی و فرهنگسرای بهمن تجلیل می‌شود.

پدر امانی‌ها، حاج‌احمد امانی‌همدانی، که فرد روحانی و در حد اجتهاد بود، در دوره رضاشاه به علت مقاومت‌هایش در برابر اقدامات ضد مذهبی وی مجبور به خلع لباس شد. وی که در بازار به امانت‌فروشی اشتغال داشت، همه سعی و کوشش خود را صرف اعتلای فرهنگ اسلام در خانه و خانواده و پایبندی فرزندان به مسائل مذهبی کرد.
نتیجه این تربیت صحیح، همراهی پسران وی با گروه‌های مبارز دینی پس از سقوط رضاشاه مانند جمعیت فدائیان اسلام، مجمع مسلمانان مجاهد که با آیت‌الله کاشانی همکاری می‌کرد و گروه شیعیان بود. با آغاز نهضت امام خمینی(ره)، ایشان به فعالیت در هیئت‌های مؤتلفه اسلامی مشغول شدند.
حضور همزمان سه نفر از پسران حاج‌احمد امانی در کادر مرکزی هیئت‌ مؤتلفه، اهمیت بررسی و ثبتِ خاطرات یک‌یکِ اعضای این خانواده را در مبارزات علیه رژیم بیشتر می‌نمایاند. حاج‌‌هاشم امانی یکی از اشخاصی بود که به‌عنوان یک بازاری مذهبی در مبارزات سیاسی و مسلحانه علیه رژیم پهلوی فعالیت داشت.
مراسم تجلیل از این اثر، یکشنبه ۲۰ بهمن در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ساعت ۱۵ - ۱۷ در سالن سینمایی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. سخنرانان این مراسم محسن رفیق‌دوست و اسدالله بادامچیان هستند.

نظر شما