شناسهٔ خبر: 11787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

20 بهمن‌ماه؛ تجلیل از خاطرات هاشم امانی با حضور رفیق‌دوست و بادامچیان

کتاب خاطرات حاج هاشم امانی تدوین عبدالله علی‌آبادی که چندی پیش به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر گردید، در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ پدر امانی‌ها، حاج احمد امانی همدانی که روحانی و در حد اجتهاد بود، در دوره‌ رضاشاه به‌علت مقاومت‌هایش در برابر اقدامات ضدمذهبی وی مجبور به خلع لباس شد. ایشان که در بازار به امانت‌فروشی اشتغال داشت، به‌رغم تمام فسادها و بی‌بندوباری‌های محیط خانه و خانواده‌اش، همه‌ سعی و کوشش خود را صرف اعتلای فرهنگ اسلام در خانه و خانواده و پایبندی فرزندان به مسائل مذهبی نمود. پسران وی با گروه‌های مذهبی مبارز مانند جمعیت فدائیان اسلام، مجمع مسلمانان مجاهد که با آیت‌الله کاشانی همکاری می‌کرد و گروه شیعیان به مبارزه بر علیه طاغوت پرداختند.

با آغاز نهضت امام خمینی(ره)، ایشان به فعالیت در هیئت‌های مؤتلفه‌ی اسلامی مشغول شدند. حضور هم‌زمان سه نفر از پسران حاج احمد امانی در کادر مرکزی هیئت‌ مؤتلفه، اهمیت بررسی و ثبتِ خاطرات اعضای این خانواده را روشن می‌سازد. حاج ‌هاشم امانی یکی از اشخاصی بود که به‌عنوان یک بازاری مذهبی در مبارزات سیاسی و مسلحانه علیه رژیم پهلوی فعالیت داشت.

مراسم در روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن سینمایی فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد. سخنرانان اصلی این مراسم محسن رفیق دوست و اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی هستند.

نظر شما