شناسهٔ خبر: 11726 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات مبارزات یک انقلابی دوباره خواندنی شد

کتاب خاطرات احمد احمد، از مبارزان دوره انقلاب، همزمان با ایام الله دهه فجر برای هفدهمین‌بار بازچاپ شد. احمد در این اثر خاطرات خود از مبارزات علیه رژیم طاغوت و بخشی از سختی‌هایی که در این راه بر مبارزان رفته، نقل کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کتاب «خاطرات احمد احمد» از مجموعه کتاب‌های نقره ای سوره مهر است که محقق این کتاب، محسن کاظمی، طی بیش از ۷۰ ساعت مصاحبه و بیش از دو سال کار و تحقیق آن را گردآوری و تدوین کرده است. احمد احمد از مبارزان دوره رژیم پهلوی است که با گروه‌های مبارز بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به همین سبب چندین‌بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. او در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد٬ مصدوم و معلول شد.

«اولین آموزه‌ها، بغض‌های ترکیده، عرصه‌های جدید، بارش در کویر، ارمغان سفر، بوی سیب، حصار در حصار، تندرو نغمه‌های امید» از جمله بخش های این کتاب است. در پایان کتاب نیز اسناد، عکس های قابل توجه و همچنین بازتاب و دیدگاه خوانندگان مختلف کتاب آمده است.

در دیباچه کتاب به نقل از دفتر ادبیات انقلاب اسلامی این‌گونه نوشته شده است: «برای احمد در سن پیری دشوار بود با رجوع به بایگانی ذهن خود خاطرات چهل سال پیش را بازگو کند او بارها اذعان می‌کرد که مصاحبه‌ها برایش صحنه‌های بازجویی گذشته را تداعی می‌کند. ساعت اول مصاحبه و یافتن راهی به انبان ذهن او سخت و طولانی بود».

چاپ هفدهم خاطرات احمد احمد در ۵۷۶ صفحه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما