شناسهٔ خبر: 11240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«انقلاب اسلامی؛ امتداد مدرنیته یا تقابل با آن» در برنامه امشب «زاویه»

در برنامه «زاویه» امشب دکتر مهدی ابوطالبی، و حجت الاسلام دکتر شفیعی در مورد «انقلاب اسلامی؛ امتداد مدرنیته یا تقابل با آن» با یکدیگر مناظره می‎کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ برخي از پژوهشگران معتقدند كه در شرايط فعلي بهتر است به جاي بحث از ايده‌هاي مدرن كه زادگاهشان عموما غرب است، از تجربه‌هاي مدرن صحبت كنيم. این عده معتقدند كه به واسطه مسائلي چون جهاني شدن، فراگير شدن صنعت و اقتصاد مدرن و ... ساير كشورهاي دنيا نيز در حالت تجربه كردن مدرنيته، منتها با مختصات خودشان هستند. حال مجله تصویری «زاويه»،"انقلاب اسلامی؛ امتداد مدرنیته یا تقابل با آن" را بررسی می کند.

در برنامه گفتگو محور زاویه، دکتر مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام دکتر محمود شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه مفید برای واکاوی و بررسی "انقلاب اسلامی؛ امتداد مدرنیته، تقابل با آن" با یکدیگر مناظره می کنند.

مدرنیته، مشکلات گذر از مدرنیته و بررسی رابطه میان اندیشه های ایرانی و اسلامی با مدرنیته از مباحثی است که در زاویه بررسی می شود. طی دو برنامه قبلی نیز دکتر علیرضا قائمی نیا و دکتر بیژن عبدالکریمی بحث وضعیت ایرانیان در مواجهه با پست مدرنیسم بررسی شد.

"زاویه"، مجله علوم انسانی است که هر هفته چهار شنبه ها از ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهارم سیما پخش می شود.

نظر شما