شناسهٔ خبر: 11203 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

الگوی سبک زندگی از منظر روان‌شناختی تدوین شد

در جلسه کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش طرح تحقیقاتی الگوی سبک زندگی از منظر روان‌شناختی ارائه شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جلسه ۱۸ کمیسیون تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه، گزارش تدوین الگوی مدل سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی از منظر روان‌شناختی ارائه شد.
در این گزارش، ضمن تأکید بر علمی بودن الگوی سبک زندگی بر شاخصه‌های دیگری مانند کاربردی بودن، انطباق این الگو با الزامات فرهنگی و اقتصادی کشور، چندوجهی و همه جانبه بودن، کلان نگر بودن الگوی مذکور اشاره شده است.
در بخش دیگری از این گزارش بر منوط بودن تمدن سازی نوین اسلامی به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و تبعیت الگوی سبک زندگی از تعریف هر مکتب فکری به زندگی دنیوی و اخروی تأکید شده است.
در ادامه جلسه، اعضاء به بیان نظرات خود پرداختند که نقش اوقات فراغت و ورزش و سبک زندگی، جمع بندی و مطالعات بین رشته‌ای، تقویت نقش نهاد خانواده و تعلیم و تربیت در سبک زندگی تدوین روش تحقیق مناسب برای سبک زندگی و تقسیم بندی موضوعات سبک زندگی به کوتاه مدت و درازمدت و تدوین برنامه برای اصلاح کوتاه مدت برخی ناهنجاری‌ها از اهم آن به شمار می رود.

نظر شما