شناسهٔ خبر: 10876 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خدایی: متوسط قبولی مراکز آموزش عالی بیش از ۴۱ درصد بوده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: متوسط قبولی در آزمون سراسری سال 1392 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی 7/41 درصد بوده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جلسه آمایش آموزش، پژوهش و فناوری، آمار مربوط به وضعیت پذیرفته شدگان این استان‌ها را برای نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.

وی متوسط قبولی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ۷/۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: استان کرمان با ۹/۴۴ ، استان هرمزگان با ۵/۳۸ درصد و استان سیستان و بلوچستان با ۹/۳۱ درصد از قبولی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فعالیت مراکز آموزش عالی دولتی در سرتاسر کشورمان گفت: استان کرمان دارای ۱۲ مرکز، استان سیستان و بلوچستان دارای ۹ مرکز و استان هرمزگان داری ۸ مرکز آموزش عالی دولتی است.

خدایی در گزارش خود، تعداد پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی استان سیستان وبلوچستان را یک هزار و ۹۸۴ نفر، استان کرمان ۳ هزار و ۹۹۹ نفر و استان هرمزگان را یک هزار و ۱۳ نفر عنوان کرد.

وی در ادامه این گزارش تعداد پذیرفته شدگان آزمون دکترا در استان سیستان و بلوچستان را ۷۵ نفر، در استان کرمان ۲۸۶ نفر و در استان هرمزگان را ۴۶ نفر اعلام کرد.

نظر شما