شناسهٔ خبر: 10808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی هم تخیلی: از شناخت تا معناسازی با حضور پاکتچی برگزار می‎شود

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که نه تنها به عنوان مجموعه‌ای از انسان‌ها هم می‌کوشیم آن را بشناسیم و هم خود در ساختن آن مؤثر هستیم، بلکه سازنده جدی آن نیز هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان درسگفتار "هم تخیّلی: از شناخت تا معناسازی" را برگزار می کند.

بنابراین گزارش، با دانش امروزی، هم دوگانگی میان عینیت و ذهنیت مورد انتقاد است و هم گسستگی میان انتزاع، توهم و تخیّل. در این درسگفتار، اصطلاح تخیّل را در کاربردی گسترده برای همه این اقسام سه گانه که معتقدیم مرزی نیز بین آنها وجود ندارد، به کار خواهیم برد.
به دیگر سخن ما در دنیایی زندگی نمی کنیم که تلاش داریم آن را بشناسیم، ما در دنیایی زندگی می کنیم که نه تنها به عنوان مجموعه ای از انسان ها هم می کوشیم آن را بشناسیم و هم خود در ساختن آن مؤثر هستیم، بلکه سازنده جدی آن نیز هستیم و لذا برآیند آنچه دریافت می کنیم و آنچه می سازیم، قوام گرفتن معناهایی برای زندگی هایمان است.
به نظر می رسد محور اصلی یک نظریه مدون درباره دنیایی که آن را می سازیم بر محور تخیّل ـ آن هم با ویژگی جمعی ـ است؛ می دانیم هم برای دریافت از جهانی که در آن زندگی می کنیم و هم برای ساختن و پرداختنِ آن، این قوه تخیّل انسان است که کارکردی محوری دارد و اکنون در این درسگفتارها ها، از سویی کوشش می شود این نظریه ذیل عنوان هم تخیّلی به عنوان نظریه ای مدون ارائه شود و از سوی دیگر، دورنمایی به دست داده شود که تا اندازه ای این نظریه بتواند در تحلیل دستاوردهای فرهنگی از هنر تا روابط اجتماعی مؤثر افتد.
 این گزارش می افزاید: این دوره با حضور احمد پاکتچی از ۵ بهمن ماه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در سالن استاد امیرخانی برگزار می شود.

شایان ذکر است، علاقه مندان به حضور در این دوره می توانند برای پیشت ثبت نام از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با شماره ۸۸۳۱۰۴۶۳ تماس بگیرند مهلت ثبت نام تا پنجشنبه سوم بهمن ماه است.

نظر شما