شناسهٔ خبر: 10719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی گفتمان امام خمینی(ره) درباره سنت و مدرنیسم در «سخن تاریخ»

هجدهمین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «سخن تاریخ»، با صاحب‌امتیازی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ هجدهمین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «سخن تاریخ»، با صاحب‌امتیازی جامعة المصطفی(ص) العالمیه و مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) منتشر شد.

بنا بر این گزارش، «کم و کیف روابط تجاری ایران و مصر مطالعه موردی؛ عصر سلجوقی و فاطمی» از جرج.ت. اسکنلن با ترجمه محسن رحمتی، «گفتمان امام خمینی(ره) در مواجهه با سنت و مدرنیسم با تأکید بر مفاهیم سیاسی» از مرتضی شیرودی، «سنجش خاستگاه و نقش طبقات متعدد اجتماعی در جنبش ملی شدن صنعت نفت» از محمد شیخ نوری و شیدا صابری و «حنفی‌های اصفهان پیش از صفویه، بررسی علل توسعه و منازعه آنان با شافعی‌ها و حنبلی‌ها» از ساسان طهماسبی از جمله مقالات شماره جدید «سخن تاریخ» است.

«مسئله پیشگیری مدیریت تعارض در مدینه عصر رسول خدا(ص) در پیشگیری از بروز تنش» از حسین قاضی‌خانی، «حملات احمدشاه ابدالی، سقوط گورکانیان و تاثیر آن بر آینده منطقه و افغانستان» از محمد الله‌اکبری و سیدمحمدجمال موسوی و «کاوشی در وضع فرهنگی شیعیان غزنین؛ از آغاز حکومت ابدالی‌ها تا زمان حمله عبدالرحمان خان» از وحید بینش و سید بسم‌الله مهدوی دیگر مقالات آخرین شماره «سخن تاریخ» است.

یادآور می‌شود، دوفصل‌نامه علمی ـ تخصصی «سخن تاریخ»، با صاحب‌امتیازی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به آن، و مدیرمسئولی و سردبیری دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی منتشر می‌شود.

نظر شما