شناسهٔ خبر: 10478 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روسای دانشگاه‎های اهواز به نشست رئیس جمهور دعوت نشدند

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دیدار نخبگان با رئیس جمهور گفت: متاسفانه دراین جلسه همه طیف‌های دانشگاهی حضور نداشتند و حتی روسای دانشگاه‌ها هم به صورت رسمی دعوت نشده بودند فقط به صورت غیر رسمی و با واسطه توانستند در جلسه شرکت کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسن مروتی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان درخصوص دیدار دانشگاهیان خوزستان با وزیرعلوم گفت: فرجی دانا وزیرعلوم به علت اینکه مدت حضورش در خوزستان کم بود و قصد شرکت در جلسه هیات دولت را داشت، نتوانست به صورت اختصاصی با دانشگاهیان جلسه داشته و یا از دانشگاه ها بازدید داشته باشد.

وی ادامه داد: فقط در جلسه عمومی دیدار رئیس جمهور با مردم و همچنین جلسه عمومی دیدار با نخبگان و دانشگاهیان و فرهنگیان وزیرعلوم نیز حضور داشت.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: متاسفانه دراین جلسه همه طیف‌های دانشگاهی حضور نداشتند و حتی روسای دانشگاه‌ها هم به صورت رسمی دعوت نشده بودند فقط به صورت غیر رسمی و با واسطه توانستند در جلسه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برای حضور در جلسه حتی با وزارت علوم نیز رایزنی شد ولی وزارت خانه اعلام کرد برگزاری جلسه با استانداری است خاص دانشگاهی نیست  و کاری صورت نگرفت.

مروتی افزود: همچنین هیچ گونه مکاتبه با دانشگاه‌ها برای معرفی نمایندگانی از اقشار مختلف دانشگاهی مانند اساتید نمونه، پژوهشگران برتر برای شرکت دراین جلسه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: حتی خود من برای حضور در جلسه دیدار نخبگان و دانشگاهیان با رئیس جمهور با وساطت توانستم شرکت کنم، طیف خاصی از سوی استانداری دعوت‌ها را انجام داده بود.

وی ادامه داد:  دکتر کرمزاده که درآخرین سفر رئیس جمهور قبلی به عنوان دریافت کننده نشان دانش تقدیر شده بود دراین جلسه سخنرانی کرد و بیشتر مسائل خواسته های همان طیف خاص را که در جلسه حضور داشتند مطرح کرد.

رئیس دانشگاه اهواز تصریح کرد: فقط معاون علمی و فناوری یک وقت اختصاصی برای دانشگاه شهید چمران اهواز لحاظ کرد.

وی ادامه داد: وی در دانشگاه حضور یافته و از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کرد یک جلسه هم با هیات رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار کرد و دغدغه ها و  مشکلات را مورد بررسی قرار داد رئیس پارک علم و فناوری و رئیس بنیاد نخبگان استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما