شناسهٔ خبر: 10448 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار هفتاد و دومین و هفتاد و سومین شماره فصلنامه میراث شهاب

هفتاد و دومین و هفتاد و سومین شماره فصلنامه میراث شهاب از سوی کتابخانه بزرگ حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ هفتاد و دومین و هفتاد و سومین شماره فصلنامه میراث شهاب فصلنامه میراث شهاب به مدیر مسؤولی سید محمود مرعشی نجفی از سوی کتابخانه بزرگ حضرت آیت‌الله مرعشی منتشر و روانه بازار نشر شد.

ساختار نشریه در آغاز عمدتا شامل خبرهای داخلی آن کتابخانه بود؛ اما رفته‌رفته انتشار برخی مقالات مرتبط با فرهنگ اسلامی و تشیّع، رسالات کهن فارسی و عربی، مقالات مرتبط با کتابداری و کتابخانه‌ها و نیز کتابشناسی‌های کوتاه در قالب مقالات نیز در برنامه کاری این نشریه قرار گرفت.

شماره اخیر این نشریه نیز همچون دیگر شماره‌های آن دارای مقالاتی در همین زمینه‌ها است که البته سهم کتابشناسی‌ها در این شماره پر رنگ‌تر است. عناوین مقالات این شماره برای آگاهی علاقه‌مندان به این زمینه‌ها در زیر درج می‌شود:«سبعة سیاره»، «قطعات مولانا کاتبی ترشیزی»، «کشته از بس که فزون است کفن نتوان کرد»، «عالمان عاملی و نقش آن‌ها در مجادلات سیاسی ـ مذهبی صفویه با عثمانی»، «معماری قاجاری در رسالۀ ذهابیه قم و فهرستک لغات و ترکیبات کمیاب آن»

فهرست انهاآت نسخه‌ای خطی کتابخانۀ حضرت آیت‌الله مرعشی»، «کتابشناسی حضرت زینب سلام علیها»، «کتابشناسی ترجمه منظوم نیایش‌های معصومین علیهم السلام»، «نصاب‌الصبیان و شروح آن»، «آثار عمادالدّین یحیی بن احمد کاشانی»، «کتابشناسی انساب» و «در پارسی».

نظر شما