شناسهٔ خبر: 10073 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه 147 نفر از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به سران سه قوه

نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با امضای نامه ای خطاب به سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای تکمیل فرایند تولید برق هسته‎ای و تسریع ساخت نیروگاه‎های اتمی اعلام کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ همزمان با  دومین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، ۱۴۷ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با امضای نامه ای خطاب به سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای تکمیل فرایند تولید برق هسته ای و تسریع ساخت نیروگاه های اتمی اعلام کردند.

این دانشجویان خواستار فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات و حمایت های مورد نیاز جهت ورود دانشجویان توانمند و نخبه به طراحی و ساخت نیروگاه های هسته ای و حرکت به سمت تامین ۲۰۰۰۰ مگاوات از برق مورد نیاز کشور شدند.

متن نامه دانشجویان به سران سه قوه به شرح زیر است :

"بسم الله الرحمن الرحیم

سران محترم قواي سه گانه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران

جناب آقاي دکتر حسن روحاني رياست محترم جمهوري، جناب آقاي دکتر علي لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي، حضرت آيت الله آملي لاريجاني رياست محترم قوه قضائیه؛ سلام علیکم؛

بر همگان روشن است که علم و فناوري هسته اي از علومي است که دستیابي به آن در شرايط کنوني جهان براي هر کشوري اقتدار زا خواهد بود؛ به خصوص که سهم هر کشوري در صحنه بین الملل، مستقیما به قدرت دروني آن کشور وابسته است.

يقینا يکي از دلايل تاثیر به سزاي جمهوري اسلامي ايران در معادلات منطقه اي و جهاني که معلول اعتبار و اقتدار روزافزون جمهوري اسلامي است، پیشرفت در زمینه هاي علم و فناوري و به خصوص هسته اي بوده، هست و خواهد بود. از سوي ديگر ۵۳ سال تجربه دشمني هاي آشکار و نهان مستکبرترين ستمکاران جهان، ما را به اين يقین رسانده است که مساله هسته اي فقط و فقط بهانه اي براي ملّاکین و تمامیت طلبان غربي است تا با دست آويز شدن به آن، موجبات جلوگیري از رشد قدرت فزاينده ايران اسلامي را فراهم آورده و مانع از تبديل ما به قدرتي فرامنطقه اي شوند.

توسعه فناوري هسته اي جمهوري اسلامي ايران از آغاز تا کنون، هر چند با فراز و نشیب هاي محسوس و نامحسوس بسیاري همراه بوده اما همواره روند رو به رشد خود را طي کرده است. ما اين پیشرفت را مرهون رهنمودهاي حکیمانه مقام معظم رهبري بخصوص در مواقع حساس و همچنین جهاد علمي شبانه روزي نخبگان عرصه علم و فناوري هسته اي بوده و هستیم. دانشمندان گمنامي که تا سر حد شهادت پیش رفتند و شهدايي که با خون خود اين نهال نوپا را آبیاري کردند.

به يمن و برکت حضور احمدي روشن ها، مسیر برايمان روشن تر گشته و ادامه راه اين شهید عزيز را ادامه راه شهدايي مي دانیم که ۸ سال مجاهدانه در برابر زورگويي و تجاوز اغیار ايستادگي کردند و ذره اي از استقرار کلمه حق در صحنه نبرد حق و باطل کوتاه نیامدند. نبردي که امروز در شکل و قالبي ديگر اما با همان روح و هدف دنبال مي گردد و پیروزي در آن مستلزم اقتدار دروني کشور است.

تجربه دستیابي به چرخه کامل غني سازي سوخت مورد نیاز رآکتور هسته اي در مدتي کوتاه که مسلماً مرهون تلاش بي وقفه و شبانه روزي دانشمندان و مجاهدان هسته اي طي اين سالهاست، ما را به اين باوررسانده که "ما مي توانیم". مي توانیم سهمي هر چند کوچک اما مهم داشته باشیم در شکوفايي میهن عزيزمان ايران؛ و تحقق اين مهم جز از طريق جهاد علمي که گره گشايي از مسائل و مشکلات کوچک و بزرگ کشور را به همراه خواهد داشت میسر نخواهد گشت.

چشم انداز بهره مندي کشور از ۲۰۰۰۰ مگاوات برق هسته اي همواره مورد تاکید بزرگان و مسئولین نظام جمهموري اسلامي ايران بوده است. خوشبختانه تصويب قانون "دستیابي به فناوري هسته اي صلح آمیز" توسط قوه مقننه، قدم اول که همان تأمین چرخه سوخت، جهت تولید بیست هزار مگاوات برق هسته اي بود را در دستور کار کشور قرار داد و با عنايات حضرت حق و با تلاش پر شتاب متخصصین و دانشمندان هسته اي، اين چرخه در داخل کشور تکمیل گرديد.

ادامه اين مسیر پر شتاب که همان استفاده از سوخت غني شده در جهت تولید برق کشور است، گام بعدي خواهد بود که نیازمند طراحي و ساخت نیروگاه هاي هسته اي متعدد و با ظرفیت بالا است. برداشتن اين گام بلند که خوشبختانه مقدمات آن با اتصال نیروگاه اتمي بوشهر به شبکه سراسري برق محقق گرديد نیازمند حضور جهادي تمام متخصصین کشور و تمرکز ايشان بر اين عرصه است؛ چراکه فرايند ساخت يک نیروگاه هسته اي علاوه بر همکاري متخصصان هسته اي، نیازمند حضور و تلاش مهندسین در ساير رشته ها نیز خواهدبود.

گرچه بايد توجه داشت که اين دستاورد ها پايان راه نبوده و ضروري است که به سمت دستیابي به شیوه هاي نوين غني سازي و همچنین تسريع اين فرايند که از اهمیت به سزايي برخوردار است، حرکت کنیم.

از همین منظر ما دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف به عنوان جمعي از نخبگان پیشرو نظام جمهوري اسلامي ايران، اعلام مي داريم که آماده ايم تا در تکمیل فرايند تولید برق هسته اي و تسريع ساخت نیروگاه هاي اتمي، با تمام قواي علمي خود، مجاهدانه همچون هم سنگر عزيزمان شهید مصطفي احمدي روشن، شهرياري ها و علي محمدي هايي باشیم که همواره در خط مقدم جهاد علمي بوده اند و از هیچ تلاشي در اين راه مضايقه نکرده اند.

مسلما حمايت و پشتیباني قواي سه گانه، لازمه ي طي اين مسیر خواهد بود. بنابراين ما دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف، ضمن اعلام آمادگي خود براي نیل به اين هدف، خواستار فراهم سازي زيرساخت ها و امکانات و حمايت هاي مورد نیاز جهت ورود دانشجويان توانمند و نخبه به طراحي و ساخت نیروگاه هاي هسته اي و حرکت به سمت تامین ۲۰۰۰۰ مگاوات از برق مورد نیاز کشور هستیم و تاکید مي کنیم که پیشرفت درون زا و ساخت دروني نظام جز با نگاه ويژه به ظرفیت هاي دروني کشور محقق نشده و نخواهد شد.

و من الله التوفیق"

نظر شما