شناسهٔ خبر: 65736 - سرویس سایر حوزه‌ها

نکاتی که باید برای افتتاح سالن زیبایی در نظر گرفت

نکاتی که باید برای افتتاح سالن زیبایی در نظر گرفت

علاقه‌مندان به افتتاح سالن زیبایی باید این موضوع را در نظر داشته باشند که توجه کردن به برخی از نکات کلیدی باعث می‌شود تا افراد سالن آرایشگری خود را با هزینه مناسب راه‌اندازی کنند. افتتاح بهترین سالن زیبایی به مانند راه اندازی کسب و کار دیگر، دارای فراز و نشیب‌های مخصوص به خود است. کسانی که قصد دارند تا سالن زیبایی مورد نظر خود را راه اندازی کنند، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشند.

نکاتی که باید برای افتتاح سالن زیبایی در نظر گرفت

شناخت الزامات راه اندازی سالن زیبایی

داشتن مهارت کافی در آرایشگری و به کارگیری افراد مجرب، به عنوان رمز موفقیت راه اندازی سالن زیبایی محسوب می‌شود. علاوه بر این که افراد در هنگام تاسیس سالن آرایشگری باید با ریز و بم کار آشنایی داشته باشند، بهتر است با توجه به بودجه خود اقدام به افتتاح سالن کنند. یک سری نکات کلیدی در راه اندازی سالن آرایشگری وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • انتخاب اسم سالن زیبایی

برای بازگشایی و افتتاح سالن زیبایی، انتخاب یک نام مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نام انتخابی سالن باید کوتاه باشد که در ذهن مخاطب حک شود. یک مدیر باتجربه زمانی که بخواهد اسم سالن خود را به یک برند تبدیل کند، باید به دنبال انتخاب اسم معنادار برای سالن زیبایی باشد. بهتر است اسمی را انتخاب کنید که بر روی پوسترها و کتاب‌های تبلیغاتی به سادگی نگارش شود و برای مشتریان به عنوان یک اسم هیجان انگیز محسوب شود.

  • تعیین بودجه اولیه

انتخاب سالن مناسب و خرید تجهیزات مورد نیاز، به بودجه‌تان بستگی دارد. در واقع قبل از هر کاری باید بودجه خود را تعیین کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به صورت معمول خانم‌ها از سالن‌هایی استقبال می‌کنند که دارای تجهیزات کافی و افراد متخصص باشد.

هزینه‌های افتتاح سالن زیبایی بسیار متعدد هستند که یکی از مهم‌ترین آنها مرتبط با خرید تجهیزات کلیدی است. از تجهیزات مهم سالن زیبایی می‌توان به هزینه ساخت تابلو آرایشی، دوربین مدار بسته، هزینه خرید اقلام مصرفی، سشوار، جکوزی مخصوص پدیکور و... اشاره کرد.

  • استفاده از تم و دکوراسیون مناسب

شاید این نکته ساده به نظر برسد اما انتخاب تم و دکوراسیون مناسب می‌تواند اثربخشی زیادی در جذب مشتریان داشته باشد. در صورتی که به عنوان مدیر یک سالن زیبایی بخواهید مشتریان بیشتری کسب کنید، باید به دنبال استفاده از تم و دکوراسیون مناسب باشید. شناخت روانشناسی رنگ‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث می‌شود تا سالن آرایشگری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که از حالت کسل کننده و یکنواخت خارج شود.

برای انتخاب تم مناسب کافی است تمام انتخاب‌های خود را یادداشت کرده و با چند نفر مشورت کنید. در نهایت می‌توانید متناسب با سلیقه خود از ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کنید. نوع دکوراسیون نیز باید به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.

  • تهیه کردن تجهیزات پیشرفته

برای رسیدن به سودآوری قابل توجه قبل از افتتاح سالن باید با تعیین بودجه خود بتوانید تجهیزات پیشرفته تهیه کنید. خرید تجهیزات به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با سایز محصولات خریداری شده، دکوراسیون داخلی را طراحی کرده و نسبت به انتخاب تم محیط اقدام کنید. در واقع مشتریان‌تان برای این که احساس راحتی بیشتری در سالن داشته باشند، باید از خدمات متعددی استفاده کنند. یک سالن زیبایی درجه یک، بسیاری از خدمات خود را با دستگاه‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

برای راه اندازی و افتتاح سالن زیبایی بهتر است محصولات زیر را برای شروع کار تهیه کنید:

  • صندلی میکاپ
  • آینه
  • صندلی پدیکور
  • کابین دوش
  • مبل انتظار
  • سرشور
  • کمد و قفسه
  • جا لباسی
  • نرم افزار حسابداری
  • دستگاه کارتخوان
  • آب سرد کن

هر یک از موارد گفته شده در بالا به عنوان تجهیزات اولیه افتتاح سالن محسوب می‌شود که باید در ابتدای امر وجود داشته باشد.

نکاتی که باید برای افتتاح سالن زیبایی در نظر گرفت

  • انتخاب لوگو مناسب و تبلیغات

در هنگام افتتاح سالن زیبایی، توجه کردن به شیوه‌های انتخاب تبلیغات باعث می‌شود تا از همان ابتدا سالن افتتاح شده مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها قرار بگیرد. مدیران بازاریابی سالن زیبایی باید بتوانند مشتریان هدف را در کمترین زمان ممکن جذب کنند تا درآمد سالن به مبلغ قابل توجهی برسد. شیوه انتخاب ابزارهای تبلیغاتی می‌تواند بر روی پیشرفت کار سالن تاثیرگذار باشد.

سالن زیبایی باید در عین داشتن اسم ساده، لوگوی زیبایی داشته باشد. لوگو به عنوان نماینده احساس مخاطبان محسوب می‌شود که در ذهن مخاطب اثرگذار است.

جمع بندی

افتتاح یک سالن زیبایی دارای مراحل مختص به خود است که افراد باید به مهم‌ترین نکات راه اندازی سالن زیبایی توجه داشته باشند. یک سالن آرایشگری زمانی به سودآوری می‌رسد که مراحل افتتاح آن با وسواس زیادی انجام شود. در این مقاله در مورد مراحل راه اندازی سالن آرایشگری مطالب جالب توجهی بیان شده است. از مهم‌ترین نکات گفته شده می‌توان به انتخاب اسم مناسب و تعیین بودجه اولیه اشاره کرد.

افرادی که در زمینه تاسیس سالن آرایشگری تخصص کافی ندارند، بهتر است با یک مجموعه مناسب مشورت کرده تا ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه‌های خود، به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.