شناسهٔ خبر: 65623 - سرویس سایر حوزه‌ها

راهنمای خرید کفپوش pvc

راهنمای خرید کفپوش pvc

کفپوش pvc یکی از محبوب‌ترین انواع کفپوش است که به دلیل خاصیت ضدآب و مقاومت مناسب طرفداران زیادی دارد. این کفپوش از جنس نوعی پلیمر به نام پی.وی.سی ساخته شده است و دارای رنگ و طرح‌های متنوعی است. کفپوش‌های پی.وی.سی بسته به محل و نوع کاربردشان دارای ضخامت‌های متنوعی هستند، این مدل کفپوش معمولا دارای ضخامت دو تا سه میلی‌متری است.

در فضاهای اداری و کف ساختمان‌های مسکونی از ضخامت دو میل آن و در فضاهایی مانند باشگاه ورزشی و مناطق پر رفت و آمد از ضخامت‌های بالاتر کفپوش pvc استفاده می‌شود. در این نوشتار راهنمای کاملی برای خرید کفپوش pvc مناسب ارائه می‌شود.

راهنمای خرید کفپوش pvc

معیارهای مهم برای خرید کفپوش pvc

یک کفپوش پی وی سی از سه لایه تشکیل می‌شود. لایه زیرین لایه‌ای مستحکم و مقاوم در برابر ضربه و فشار است، لایه میانی همان لایه طرح‌دار کفپوش است که از بیرون قابل رؤیت است و دارای طرح‌های رنگ‌های متنوعی است. لایه سوم کفپوش هم که لایه‌ای شفاف است نقش محافظ سطحی از کفپوش در مقابل خراش و ساییدگی را بر عهده دارد. برای انتخاب بهترین کفپوش پی.وی.سی باید به معیارهای مختلفی توجه کنید. کفپوش مناسب برای هر مکان بسته به کاربرد کفپوش و میزان تردد در محل و هم چنین عواملی مانند رطوبت و... متفاوت است. برای خرید کفپوش pvc مناسب به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب رنگ کفپوش

رنگ مناسب کفپوش یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب کفپوش مناسب است. کفپوش‌های pvc در تنوع بالایی از رنگ و طرح تولید و عرضه می‌شوند. هنگام خرید کفپوش یک رنگ مناسب که بیشترین هماهنگی را با تم رنگی دکوراسیون داخلی منزلتان دارد را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای اتاق‌های مختلف از کفپوش‌هایی با رنگ متفاوت استفاده کنید اما هر اندازه که‌ هارمونی بیشتری بین رنگ کفپوش در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد، نمای کلی منزل شکیل‌تر خواهد بود. معمولا پر طرفدارترین رنگ‌های کفپوش رنگ‌های مینیمال مانند کرم، طوسی کم رنگ، شیری و... هستند. البته کفپوش‌های رنگی در رنگ‌های شاد هم برای استفاده در مکان‌هایی نظیر مهدکودک و دندانپزشکی کودکان بسیار پرطرفدار هستند. اگر در مکان پر رفت‌ و آمدی مانند باشگاه ورزشی از کفپوش pvc استفاده می‌کنید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان‌تر باشد.

راهنمای خرید کفپوش pvc

ضخامت مناسب کفپوش

هنگام خرید کفپوش pvc باید به ضخامت مناسب آن توجه کنید. معمولا کفپوش خانه و ادارات در ضخامت دو میلی متری انتخاب می‌شود. در مکان‌هایی مانند باشگاه‌های ورزشی که وزن زیاد و فشار بیشتری به کفپوش اعمال می‌شود و انعطاف کفپوش حائز اهمیت است از کفپوش‌های ضخیم‌تر استفاده کنید؛ همچنین در مناطقی که در معرض رطوبت بیشتری هستند بهتر است ضخامت کفپوش کمی بیشتر باشد. کفپوش‌هایی با ضخامت سه میلی‌متر برای استفاده در مهدکودک‌ها به عنوان ضربه گیر و همچنین در سینما برای افزودن عایق صدا بهترین گزینه هستند.

طرح کفپوش

لایه رویی کفپوش که شفاف است و نقش محافظت از سطح کفپوش در مقابل ساییدگی و خش را دارد می‌تواند برجسته یا ساده انتخاب شود. شما می‌توانید با خرید کفپوش pvc که لایه رویی آن طرح برجسته است کفپوشی با نمای شبیه به گرانیت داشته باشید. این کفپوش‌ها در حال حاضر بسیار پرطرفدار هستند و نمایی لوکس و مدرن دارند. البته کفپوش‌هایی که لایه رویی آن‌ها ساده است هم به دلیل تمیز شدن آسان و کاربردی بودن محبوبیت بالایی دارند.

راهنمای خرید کفپوش pvc

مارک یا برند کفپوش

به دلیل کاربرد گسترده انواع کفپوش pvc این کفپوش توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. کیفیت مواد اولیه و مکانزیم ساخت کفپوش نقش مهمی در کیفیت نهایی کفپوش دارد. هنگام انتخاب و خرید کفپوش pvc باید به مارک یا برندکفپوش توجه کنید و کفپوش را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید.

قیمت کفپوش

یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید هر کالا قیمت آن است. کفپوش‌های پی.وی.سی بسته به ضخامت و کیفیت در قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. دقت کنید که اگرچه نصب و تعمیر کفپوش‌های پی.وی.سی آسان است اما خرید کفپوش pvc باکیفیت همیشه مقرون به صرفه‌تر است؛ زیرا کفپوش‌های باکیفیت جلوه زیباتر و مقاومت و ماندگاری بیشتری دارند. بهتر است هنگام خرید کفپوش کیفیت را قربانی قیمت نکنید و حد الامکان بهترین کفپوش را خریداری کنید. البته دقت کنید که قیمت بالاتر یک محصول همیشه ضامن کیفیت بالای آن نیست گاهی برخی از افراد با ترفندهای تجاری یک محصول بی‌کیفیت را با قیمت بالابی به فروش می‌رسانند، برای یک خرید مطمئن قیمت‌های چند فروشنده را مقایسه کنید و از یک فروشگاه معتبر کفپوش را خریداری کنید.

راهنمای خرید کفپوش pvc

جنس کفپوش

کفپوش‌های pvc معمولا در دو مدل رولی و تایلی عرضه می‌شوند. کفپوش رولی کفپوشی یکپارچه است که سر تاسر فضا را به صورت یکنواخت می‌پوشاند و درز ندارد. این مدل کفپوش عموما برای مکان‌های پرتردد و نیز آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب هستند. کفپوش رولی به سادگی تمیز می‌شود و این یکی از مزیت‌های شاخص آن است. در مقابل کفپوش‌های تایلی درست مانند لمینت‌ها از قطعات جدا از هم تشکیل شده‌اند، امکان تعویض تایل‌های مختلف کفپوش در صورت آسیب دیدن از ویژگی‌های برجسته این مدل کفپوش است. هنگام خرید کفپوش pvc  بسته به محل کاربرد کفپوش، یکی از انواع رولی یا تایلی را انتخاب کنید. اگر محل مورد نظر شما پر تردد است و نیاز مکرر به شستشوی کفپوش وجود دارد بهتر است مدل رولی را انتخاب کنید. اما اگر ظاهر شکیل‌تر و نیز قابلیت تعویض آسان بخش‌های آسیب دیده کفپوش برایتان حائز اهمیت است مدل تایلی گزینه بهتری است.

سخن پایانی

در این گفتار اطلاعاتی پیرامون خرید کفپوش  pvc ارائه شد. کفپوش‌های پی.وی.سی از نمونه‌های پرطرفدار کفپوش هستند که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. قابلیت ارتجاعی، نصب آسان و ضد رطوبت بودن از ویژگی‌های برجسته این نوع کفپوش است. برای انتخاب یک کفپوش پی وی سی مناسب باید بسته به نوع و محل کاربرد نسبت به خرید کفپوش اقدام کنید. رنگ، ضخامت، مدل، مارک و قیمت مهمترین معیارهایی هستند که هنگام خرید کفپوش pvc مناسب باید مورد توجه قرار بگیرند.