شناسهٔ خبر: 62058 - سرویس دیگر رسانه ها

تمدید چهارساله ریاست قبادی در پژوهشگاه علوم انسانی

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر حسینعلی قبادی را به مدت چهار سال دیگر به عنوان، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب کرد.

تمدید چهارساله ریاست قبادی در پژوهشگاه علوم انسانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، حکم جنابعالی به سمت رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای یک دوره چهار ساله تمدید می‌شود.

نظر به اهمیت و جایگاه علوم انسانی در نظام سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در سطح کلان کشور نیاز است مراکز علمی در جهت فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و توسعه نقش پژوهش‌های علوم انسانی در تصمیم‌سازی‌ها اهتمام ویژه کنند.

براین‌اساس لازم است پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، که از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار است، با بهره‌گیری از توان تخصصی اعضای هیأت علمی و بر اساس اسناد بالادستی در جهت زمینه‌سازی مناسب برای انجام تحقیقات مورد نیاز جامعه و رفع نیازهای اساسی و کمک به تصمیم‌گیری نظام مدیریت کشور گام بردارد.
 
در ادامه حکم وزیر علوم آمده است: از جنابعالی انتظار می‌رود با توکل به خداوند سبحان بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با همکاری اعضای هیأت علمی و کارکنان مأموریت‌های پژوهشگاه را در سطح ملی تبیین و آنها را به نحو احسن به انجام رسانید.
 امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال بکوشید و نهایت اهتمام خویش را در اعمال سیاست‌های موثر در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت مقررات مالی ارتقای علمی فرهنگی و اجتماعی آن پژوهشگاه به کار بندید.
 
لازم به ذکر است، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴و پس از رحلت دکتر صادق آئینه‌وند، رئیس فقید پژوهشگاه، دکتر قبادی با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست پژوهشگاه منصوب شد که دکتر محمد فرهادی، وزیر وقت، در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ حکم ریاست ایشان را بر پژوهشگاه برای مدت چهار سال ابلاغ کرد.