شناسهٔ خبر: 42623 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب فرهنگی سال دانشگاه پیام نور رونمایی شد

کتاب فرهنگی سال دانشگاه پیام نور با عنوان « فرهنگ و دانشگاه» توسط معاون فرهنگی وزیر علوم رونمایی شد.

 

دانشگاه پیام نور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کریم نجفی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: این دانشگاه ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور، ۴ هزار عضو هیات علمی و بیش از ۷۵۰ هزار دانشجو دارد، بنابراین برنامه های فرهنگی خود را براساس ویژگی هایی هر استان و مقتضیاتی که دارد، اجرا می کند.

وی ادامه داد: یکی از مسایلی که برای دانشگاه پیام نور بسیار مهم است، مستندسازی فعالیت های فرهنگی است برای همین برای هر استان یک کتاب تحت عنوان «فرهنگ و دانشگاه» تولید شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور افزود: در فصل اول کتاب ویژگی های اقلیمی، بومی و فرهنگی هر استان معرفی شده و سپس فعالیت های فرهنگی هر استان در سال ۹۴ در کتاب مذکور به عنوان «کتاب سال فرهنگی» مثبت شده است که امروز توسط دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد.

وی تصریح کرد: در واقع این کتاب ها دستاوردهای فعالیت دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور است، دانشگاهی  که می تواند برای هر استان یک کتاب فرهنگی تولید کند، دانشگاهی که در سال گذشته بیشترین فعالیت های فرهنگی در استان های مختلف را برگزار کرده است.

وی درباره این مساله که کدام استان ها بیشترین فعالیت فرهنگی را در سال جاری اجرا کرده اند افزود: همه استان ها فعال بوده اند، و هر استان یک جشنواره برگزار کرده است.

نجفی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی قرآن در استان اصفهان، جشنواره سبک زندگی در استان خراسان، جشنوراه نانو در استان مازندران، جشنواره بین المللی رباتیک در استان خوزستان، جشنواره فرصت های شغلی در تایباد استان خراسان رضوی برگزار شد و در پایان سال، اواسط اسفند، جشنواره نانو در استان کرمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره همدلی و همزبانی در حوزه ورزش نیز در استان بوشهر و با همکاری دانشگاه بین المللی المصطفی و مذاهب برگزار می شود، چون این دانشگاه‌ها دارای دانشجویان خارجی شیعه و سنی هستند و به عنوان نماد وحدت همبستگی در حوزه ورزش، این جشنواره برگزار می شود.