شناسهٔ خبر: 40274 - سرویس دیگر رسانه ها

سرفصل رشته پویانمایی در مقطع ارشد بررسی شد

سرفصل رشته «پویانمایی» در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار شورای تحول علوم انسانی قرار گرفت و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صدا و سیما گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید حمید طالب زاده، دبیر شورای تحول علوم انسانی در جلسه ۱۰۸ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از نشست مشترک این شورا با شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد.

وی گفت: هدف اصلی از این جلسه، بررسی نحوه تعامل پژوهشگاه‌های فعال در زمینه علوم انسانی در شهر مقدس قم با شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بود که در این زمینه مباحث خوبی صورت گرفت.

دبیر شورای تحول علوم انسانی بیان کرد: در این جلسه موضوع شورای گسترش و برنامه‌ریزی حوزه علمیه مطرح شد.

طالب زاده اضافه کرد: نظر ما در جلسه مذکور این بود که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی مصوبات در زمینه علوم انسانی با هماهنگی شورای تحول و ارتقا علوم انسانی انجام پذیرد که این موضوع مورد موافقت جلسه قرار گرفت.

در گزارش یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به لزوم استفاده از ابزار پویانمایی و جلوه‌های ویژه در تبلیغ معارف اسلامی و مقابله با ترویج عرفان‌های کاذب و خرافی، سرفصل‌های این رشته ذیل عناوین مبانی زیبایی‌شناسی هنرهای اسلامی، فرهنگ و تاریخ تمدن اسلامی، هنر در متون اخلاقی و عرفانی، فلسفه رسانه و غیره دسته‌بندی شده‌اند.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن شامل مطالعه تطبیقی نظریات هنری و زیبایی شناسی مکاتب فلسفی اسلامی، استخراج مبانی زیبایی شناسی داستان‌های قرآنی، توجه به هنرهای تجسمی به عنوان یک رسانه و لزوم تألیف متون درسی متناسب برای این رشته. در جلسه شورای تحول علوم انسانی می شود.