شناسهٔ خبر: 37695 - سرویس دیگر رسانه ها

تدریس سرفصل‌های جدید ۳رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: سرفصل های ۳ رشته روانشناسی، علوم سیاسی و زبان های خارجی به دانشگاه ها ابلاغ شده و از سال تحصیلی جدید باید این سرفصل ها تدریس شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامعلی حدادعادل با اشاره به رشته های علوم انسانی بازنگری شده در شورای تحول و زمان اجرای آن در دانشگاه ها گفت: بین آنچه که در شورای تحول تصویب می شود و آن چیزی که در دانشگاه ها اجرا می شود بنا به ملاحظات اجرایی و مدیریتی فاصله زمانی وجود دارد، اما از سال جدید چند رشته تحول یافته در دانشگاه ها تدریس می شود.

وی با اشاره به اسامی این رشته ها گفت: سرفصل های رشته های روانشناسی، علوم سیاسی، زبان های خارجی مانند چینی و اسپانیایی نهایی و  از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها ابلاغ شده است. دانشگاه ها باید از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ براساس همین سر فصل های جدید تدریس کنند.

رئیس شورای تحول علوم انسانی افزود: هنوز منابع رسمی تائید شده ای مانند کتاب برای این رشته ها وجود ندارد، اما سرفصل های درس ها مشخص شده و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تدریس خواهد شد.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درخصوص اضافه شدن کارگروه جدید به شورای تحول علوم انسانی، گفت: فعلا کارگروه جدیدی به شورای اضافه نمی شود و پیشنهاد جدیدی در این خصوص از سوی شورا و اساتید اعلام نشده است.