شناسهٔ خبر: 24934 - سرویس دیگر رسانه ها

رشد 43 درصدی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه صنعتی اراک

رئیس دانشگاه صنعتی اراک از رشد 43 درصدی پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ عباس پاک به هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با افزایش ۴۳ درصدی دانشجو در تحصیلات تکمیلی و رشد ۳۶ درصدی در پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی توانسته است، این هدف از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را محقق سازد.

 

وی بیان کرد: با پذیرش ۲۷۱ دانشجو در سال تحصیلی جاری تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه از مرز هزار دانشجو گذشته است.

 

رئیس دانشگاه صنعتی اراک عنوان کرد: این دانشگاه از ابتدا با پنج رشته کار خود را آغاز کرده و امروزه با ۱۱ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و هزار و ۱۱۲ دانشجو به فعالیت علمی خود همچنان ادامه می‌دهد.

 

وی افزایش هشت رشته در عرض سه سال را یک موفقیت علمی‌آموزشی برای دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با ایجاد این رشته‌ها توانسته به صنعت استان کمک کند و از طرفی زمینه علم‌آموزی دانشجویان علاقمند در این رشته‌ها را فراهم کند.

 

پاک، پنج رشته‌ برق قدرت، اکتشاف معادن، نقشه برداری عمران، ساخت تولید و مکانیک را از گرایشات کارشناسی این دانشگاه عنوان کرد.

 

وی با تأکید براینکه گرایش جبر از شاخه ریاضیات امسال به رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه اضافه شده است به دیگر رشته‌های این مقطع اشاره کرد و گفت: فیزیک حالت جامد، مکانیک ساخت و تولید، طراحی کاربردی، برق قدرت و معدن اکتشاف از رشته‌های این دانشگاه در مقطع ارشد است.

 

رئیس دانشگاه صنعتی اراک، سنگر دانش را خط مقدم جهاد علمی در کشور معرفی کرد و گفت: دانشجویان سربازان این سنگرهستند که با جدیت و تلاش در علم‌آموزی می‌توانند این سنگر را حفظ کنند.

 

وی آبادانی ایران را ملاک اصلی فعالیت دانشگاه‌ها دانست و گفت: برای تحقق این امر اتحاد بین دانشجو و دانشگاه نیاز است.