شناسهٔ خبر: 24735 - سرویس کتاب و نشر

فرهنگ و زندگی روزمره

فرهنگ و زندگی روزمره 2.jpeg بنت دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه سری انگلستان ابتدا مدل‎های نظری اصلی در مطالعه‎ی کرد و کارهای فرهنگی کنونی را جمع بندی می کند و این مدل ها را در متن محیط‎های زندگی روزمره جای می‌دهد.

نام کتاب: فرهنگ و زندگی روزمره

نویسنده: اندی بنت

مترجم: لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان

ناشر: اختران

چاپ: ۱۳۹۳ (چاپ اول ۱۳۸۶)

تعداد صفحه: ۳۱۰

قیمت: ۱۵ هزار تومان

  

فرهنگ امروز:  «کتاب اندی بنت درباره‎ی شکل‎های مهم فرهنگ روزمره بحث منسجم، بسیار خواندنی و جالبی ارائه می‎دهد که اطمینان دارم برای دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.»

بری اسمارت، استاد جامعه شناسی دانشگاه پورشموث

«فرهنگ و زندگی روزمره» مرور جامعی از مدل‎های نظری، مسائل و پیچیدگی‎های فعالیت‎های فرهنگی معاصر به دست می‎دهد.

بنت دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه سری انگلستان ابتدا مدل‎های نظری اصلی در مطالعه‎ی کرد و کارهای فرهنگی کنونی را جمع بندی می‎کند و این مدل‎ها را در متن محیط‎های زندگی روزمره جای می‎دهد. برای این کار مطالعه‎ی منظمی درباره‌ی چگونگی تغییر تفکر آکادمیک در زمینه فرهنگ توده‎ای از تعابیر انتقادی نظریه‎پردازان قدیمی‎تر فرهنگ توده‎ای، از تعابیر انتقادی نظریه‎پردازان قدیمی‎تر فرهنگ توده‎ای تا منتقدان رادیکال و پست مدرنیست تعابیر فرهنگ توده‎ای و سپس مفهوم چرخش فرهنگی انجام می‎دهد که نشان می‎دهد هویت‎های اجتماعی گوناگون چگونه به صورت فرهنگی برساخته می‎شوند.

سپس فصل‎هایی با مضامین مشخص در پی می‎آید که جنبه‎های خاص فرهنگ مدرن اخیر را در بر می‎گیرند جنبه‎هایی همچون رسانه‎ها، موسیقی، مد، گردشگری و جنبش‎ها و ایدئولوژی‎های ضد فرهنگی در هر مورد مرور کتاب‎های زیادی عرضه می‎شود و اهمیت نظری و تجربی آن برای درک ما از رابطه‎ی میان فرهنگ و زندگی روزمره در جامعه معاصر تبیین می‎شود.

این کتاب سلیس، روشن و آکنده از مثال های متعدد، متن فوق‎العاده‎ای برای تدریس و تحقیق در جامعه‎شناسی فرهنگ و مطالعات فرهنگی است.